ضرورت افزایش هوشیاری جوانان در مقابل بازی های رسانه ای دشمنان/ فضای نقد در جامعه

رئیس کل دادگستری استان یزد اجرای الگوی سوریه و ایجاد هرج و مرج و بلاتکلیفی را از اهداف دشمن برشمرد و تصریح کرد: نوجوانان باید هوشیار باشند و بدانند که دود هر نوع هرج و مرج در چشم آنها اول است. و در خانواده و سپس در جامعه.

دزیری با اشاره به تاثیر فضای مجازی بر روح و روان نوجوانان و جوانان گفت: عده ای تلاش می کنند از ظرفیت فضای مجازی برای پیگیری اهداف شوم خود استفاده کنند.

وی به مواضع برخی از چهره ها و شخصیت ها در حوادث اخیر اشاره کرد و تصریح کرد: نوجوانان و جوانان باید در انتخاب الگوها دقت کنند چرا که تاریخ این کشور شاهد رشادت ها و شکوه های بسیاری از جوانان و بزرگسالان بوده است که برای همیشه در یادها می ماند. آنها در تاریخ خواهند ماند.

دشیری مطالعه و اندیشیدن جوانان به تاریخ انقلاب، کشور و زندگی نامه شهدا را مهم برشمرد و گفت: بررسی اغتشاشات نشان از تغییر ماهیت و برنامه های دشمنان برای حمله به این نظام دارد. انقلاب.”

وی تصریح کرد: در سال 78 قیام با کد فرهنگی شروع شد، در سال 88 بعد از انتخابات و با رمز قدرت سیاسی شکل گرفت، در سال 1377 این قیام با کد اقتصادی و با گرانی بنزین آغاز شد. و در مابقی همه چیز به آشوب کشیده شد، اما در سال 1401 از همان ابتدا اعتراضاتی به شکل اغتشاش و تخریب اموال عمومی و خصوصی به بهانه درگذشت مهسا امینی و … در دستور کار قرار گرفت. شفاف با موضوع حجاب و نشانه گذاری آرمان های اصلی این انقلاب.

رئیس قاضی استان یزد گفت: آشوب ها در گذشته از خیابان شروع می شد و به فضای رسانه ای سرایت می کرد اما اکنون از فضای مجازی شروع شده و به فضای واقعی سرایت کرده است.

وی با بیان اینکه با وجود کمبودها و مشکلات در کشور باید روحیه پیشرفت و امید در جامعه تقویت شود، افزود: در جامعه باید فضای نقد و انتقاد فراهم شود و در این راستا دانشگاه ها باید گل سرسبد باشند. جریان نقد آزاد و منصفانه همراه با ارائه راه حل

دشیری اضافه کرد: در سایه انتقاد، اعتراض و تضاد نظرات، جامعه پیشرفت می کند و باید این فضا در جامعه ایجاد شود، اما مطمئناً هرج و مرج و سردرگمی جز ضرر برای کسی نتیجه ای ندارد و دشمن و مزدورانش باید بدانند که این یک امر است. توطئه مانند دفعات قبل با حضور میلیونی مردم خنثی خواهند شد.

وی در خاتمه تاکید کرد: در حوادث اخیر با تلاش دادستان و قضات دادسرا تعداد کمی دستگیر شدند اما قطعا با سران و کسانی که عمداً اقدام به برهم زدن نظم و خنثی کردن امنیت می کنند. کشور و تخریب اموال عمومی و خصوصی اقدام مقتضی و بازدارنده انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید