ضرورت انجام کار برای مردم، توسط مردم/نیاز به ایجاد اشتغال پایدار در چهارمحال و بختیاری


ساعت: 13:34
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896504

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری:

سردار علی محمد اکبری گفت: با خدمات ارائه شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی می توان گفت که وضعیت چهارمحال و بختیاری 180 درجه تغییر و بهبود یافته است اما همچنان نسبت به سایر استان ها معایب زیادی دارد و یکی است. از عمده ترین مشکلات این استان باید برای ایجاد اشتغال پایدار اقدامات بیشتری صورت گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی که با حضور اعضای این قرارگاه برگزار شد ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تاسیس تاکنون همواره مکمل بوده است. اینها دولت ها بودند و در حالی که ظرفیت و توانمندی مردم را بسیج می کردند، در برخی موارد با حضور در صحنه به کمک مردم شتافتند.

سردار اکبری افزود: کلمه «بسیج سازندگی» به معنای انجام کار و وظیفه است نه مسئولیت ذاتی و در سپاه و بسیج وقتی صحبت از مال مردم، کمک به مردم، احسان به مردم و محرومیت زدایی است. شعار اصلی بسیج سازندگی، کار برای مردم باید توسط خود مردم انجام شود، زیرا کارهایی که خود مردم ساخته اند ماندگارتر است.

وی بر اجرای طرح های کشاورزی و بسیج سازندگی در مناطق فقیرنشین و روستایی و کار با روحیه جهادی تاکید کرد و گفت: با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری از بسیج سازندگی در روستاها و شهرها می خواهم که امید آفرینی کنند. راس کارشان

اکبری تصریح کرد: مطالبات مردم به ویژه در استان چهارمحال و بختیاری که توسعه نیافته و از سال های قبل از انقلاب به دلایلی محروم بوده، بسیار زیاد است اما با توجه به اینکه برقراری عدالت یکی از شعارهای اصلی است. نظام مقدس جمهوری اسلامی علیرغم خدمات بی‌شماری از انقلاب اسلامی در این نقطه از سرزمین اسلامی، کاستی‌های فراوانی وجود دارد که مسئولان باید بیشتر به آن توجه کنند.

وی تاکید کرد: با خدمات ارائه شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی می توان گفت که وضعیت استان چهارمحال و بختیاری 180 درجه تغییر و بهبود یافته است، اما همچنان کاستی های زیادی نسبت به سایر استان ها وجود دارد و یکی از اصلی ترین آنهاست. مشکل این استان اشتغال است.

سردار اکبری از بودجه سفر رئیس جمهور و سایر اعتبارات اختصاص یافته به این استان برای تکمیل بخشی از زیرساخت ها قدردانی کرد و گفت: البته این اعتبارات منجر به اشتغال پایدار در استان نمی شود و باید در این زمینه اقدامات بیشتری صورت گیرد.

فرمانده حضرت قمر بنی هاشم(ع) نیز گفت: ایجاد تعاونی ها و صندوق های قرض الحسنه توسط بسیج سازندگی برای اشتغالزایی در مناطق کم برخوردار و روستایی بسیار مفید است.

حجت الاسلام والمسلمین امان الله حسینی صدر نماینده فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) نیز با اشاره به فرا رسیدن اربعین، عظمت پیاده روی اربعین را نشان از گسترش کربلا دانست. نهضت و قیام عاشورا در اقصی نقاط جهان و افزود: حضور ملیت ها و حتی پیروان ادیان و مذاهب مختلف در مراسم باشکوه اربعین حسینی نشان می دهد که درس های قیام عاشورا در دل ملت های مختلف رسوخ کرده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی و خنثی سازی تحریم های ظالمانه پرداخت و گفت: برنامه های سپاه و بسیج نقش موثری در مناطق فقیرنشین و ارتقای کیفیت زندگی مردم این مناطق داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید