ضرورت تبیین نقش بانوان در حراست مقدس/ بسیج عشایری 300 هزار بسته معیشتی اهدا کرده است.


ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840892

سرهنگ ساعدی گفت: بسیج عشایری کشور تاکنون 300 هزار بسته معیشتی توزیع کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی افزود: وقتی تاریخ انقلاب را ورق می زنیم، می بینیم که عشایر در تثبیت انقلاب به ویژه در دفاع مقدس نقش داشتند، به طوری که در روزهای اول جنگ، عشایر از همه امکانات رفاهی برخوردار بودند. داشته است. سرهنگ احمد سعیدی ظهر امروز به نقل از خبرنگاران گفت. آنها در دفاع مقدس حضور داشتند، ارادت خاصی به امام و ائمه اطهار داشتند و آنها را در خط مقدم دفاع مقدس به مقابله با دشمن واداشتند و بیش از 10 هزار برگ طلا را در دفاع مقدس ثبت کردند.

وی افزود: آمار شهدای عشایر طی بررسی های انجام شده بیش از 11 هزار نفر شهید بودند که از این تعداد 1000 شهید دانش آموز و همچنین 204 شهید زن، 70 شهید فرهنگی و معلم و 44 شهید دانش آموز می خواستند نقش این شهدا را توضیح دهند. عشایر در دفاع مقدس که 20 عنوان کتاب در دست تهیه است، مستندهای تلویزیونی در دستور کار است و 2500 یادواره برای نسل های حاضر که حراست را ندیده اند برگزار کرده ایم.

رئیس بسیج عشایری کشور گفت: برای اولین بار کنگره ملی 10 هزار شهید عشایری برگزار می شود که رویکردی فرهنگی، خدمات رسانی و محرومیت زدایی و تقویت اقوام و مذاهب است و برگزاری یادواره ها بخشی از رویکرد فرهنگی است. .

سعیدی گفت: خواسته رهبری این است که برگزاری کنگره صرفاً یک مراسم نباشد و به حل مشکلات مردم کمک کند، بلکه با توجه به اینکه کشور ما از اقوام مختلف تشکیل شده است، این وحدت یکی از برنامه های محوری درباره ماست. و در کنگره به عنوان یک رویکرد تعریف شده است.

وی گفت: یکی از اقشاری ​​که در حراست مقدس نقش داشتند عشایر بودند. علاوه بر مردان، زنان نیز نقش داشتند. ذهنیتی در مورد حضور فرزندان و همسر وجود داشت که باید توضیح داده می شد.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور با اشاره به نقش عشایر در صنایع غذایی و صنایع دستی افزود: عشایر هم در دفاع مقدس و هم در جنگ اقتصادی نقش دارند و 46 درصد گوشت سبک گاو توسط عشایر تولید می شود و مهم این است که مواد غذایی. امروزه در اکثر کشورها امنیت در خطر است، اما عشایر پیشتاز هستند و زنان نقش ویژه ای دارند و طبق آمار 35 درصد صنایع دستی کشور را زنان عشایری انجام می دهند.

وی با اشاره به کمک های صحیح گفت: در سازمان عشایری بسیج زمانی که رهبری بر کمک صحیح تاکید داشتند از همه ظرفیت ها استفاده شد. تاکنون 2000 جهیزیه بین نیازمندان و همچنین 300000 بسته معیشتی و 200000 بسته لوازم التحریر توزیع شده است.

ساعدی با اشاره به سالروز حماسه 12 خرداد افزود: خرداد برای ما ماهی است که در انقلاب نقش ویژه ای داشت و باید بتوانیم انقلاب را به خوبی عرضه کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید