ضرورت تسریع در بازنگری در طرح توسعه نبندان


ساعت: 13:10
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893539

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس تاکید کرد؛

نهایی خواستار تعیین سریعتر تکلیف بازنگری در طرح توسعه نهبندان شد و گفت: آنچه مورد انتظار مردم و مقام معظم رهبری برای طرح توسعه بود هنوز محقق نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، مصطفی نهایی امروز در مراسم گرامیداشت روز نهبندان با بیان اینکه سالروز سفر تاریخی و پربرکت مقام معظم رهبری به نهبندان منشأ فیوضات و برکات فراوانی است، گفت: پس از سفر تاریخی مقام معظم رهبری ، طرح توسعه نهبندان در هیئت مدیره تصویب شد دولت با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان با افق 10 ساله وارد شد و قرار بود شاهد تحول باشیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس افزود: کمتر از 50 درصد این اعتبار در اختیار نهبندان قرار گرفت و کارهای خوبی در زمینه برق رسانی به روستاها، راه های ارتباطی، آبرسانی، زیرساخت های شهری و بازارچه مرزی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه حضور مقام معظم رهبری در نهبندان محدودیت ها را به شدت کاهش داد، گفت: طرح توسعه طرح بسیار خوبی بود و اتفاقات خوبی افتاد اما آنچه مورد انتظار مردم و مقام معظم رهبری بود هنوز محقق نشده است.

نهایی افزود: حضور تشکل های توسعه ای برای ایجاد اشتغال، افزایش درآمد مردم، حمایت از صنایع تبدیلی معدنی، ارتقای سطح بازارچه مرزی دوخونه، دوشاخه شدن جاده های نهبندان و بسیاری موارد دیگر پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در سفر ریاست جمهوری به استان مجاهد در جلسه ای با حضور رئیس جمهور موضوع نهبندان را مطرح و خواستار بررسی طرح توسعه نهبندان شدیم، افزود: رئیس جمهور نیز موافقت کرد که بررسی شود. صدور طرح توسعه نهبندان و کارها در استان خوب پیش می رفت اما متاسفانه 10 ماه از حضور ایشان به ریاست جمهوری می گذرد و هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس افزود: طرح توسعه می تواند مسیر توسعه نبندان را هموار کند بنابراین از استاندار می خواهیم یک نفر را متولی پیگیری این طرح قرار دهد تا سریعتر تعیین تکلیف شود.

نهای با بیان اینکه پیگیری مشکلات مردم و توسعه شهرستان را به سند توسعه گره نزده ایم و اتفاقات خوبی در شهرستان افتاده است، بومی سازی دانشگاه فرهنگیان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در زمینه اشتغال در نهبندان افتاده و طلای هیرد به زودی به صورت رسمی افتتاح می شود، گفت: جلسات متعددی با شستا برگزار کرده ایم و به دنبال راه اندازی واحد طناب فولادی هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید