ضرورت توجه وزارت میراث فرهنگی به بافت تاریخی شهر کرمان و ساحت مقدس حاج قاسم


ساعت: 15:12
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906786

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در دیدار با وزیر میراث فرهنگی تاکید کرد;

حسن علیدادی سلیمانی گفت: با توجه به اینکه مزار شهید سلیمانی در کرمان قرار دارد، وزارت کشور باید در این زمینه کمک کند تا به این موضوع توجه ویژه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز در دیدار با عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه استان کرمان نیازمند توجه، کمک و حمایت جدی در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری است، گفت: و صنایع دستی : در این سه حوزه وزارت کشور باید اقدامات بزرگی انجام دهد که اولین ماموریت آن حفظ میراث و آثار گذشتگان است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: ماموریت دوم تبیین و ترویج در حوزه گردشگری است که در این راستا باید فرهنگ، هنر و سلایق به بهترین شکل ممکن ترویج و منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه سومین ماموریت در حوزه صنایع دستی بود، گفت: وقتی سه بخش در نظر گرفته شود، پیشرفت دیده می شود.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: اگر به فرهنگ توجه جدی شود می توان برای نسل های آینده میراثی به جا گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی خطاب به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: باید به بافت تاریخی کرمان و به ویژه مصلی امام خمینی (ره) که در بافت قدیمی و دارای سابقه است، توجه ویژه شود. بیشتر از 900 جدید برای احیای این ساختمان.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ضمن اشاره به سوال فوق خاطرنشان کرد: یکی از مکان های مهم گردشگری که مردم می توانند از این ظرفیت استفاده کنند همین اماکن و بافت تاریخی است و همچنین با توجه به اینکه مزار شهید سلیمانی است. مستقر در کرمان به وزارت کشور کمک کنید در این زمینه توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد.

محمدرضا پورابراهیمی در این نشست گفت: بیش از صد کشور برای حرم مطهر شهید سلیمانی به استان کرمان سفر کرده اند و از وزارتخانه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می خواهیم به گردشگری مقاومتی کرمان توجه ویژه داشته باشند.

نماینده مردم کرمان و راور در شورای اسلامی تصریح کرد: درخواست مردم کرمان بازنگری در حریم برخی بناهای تاریخی است و همچنین خواستار توجه ویژه وزارت کشور برای مرمت و احیای بناهای تاریخی هستیم. بافت فرسوده کرمان

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات ورودی باغ شاهزاده ماهان حدفاصل وزارت میراث فرهنگی و راه و شهرسازی تاکنون برطرف نشده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکلات ورودی باغ شاهزاده ماهان بین وزارت میراث فرهنگی و راه و شهرسازی برطرف نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید