ضرورت کنترل بازار و کاهش قیمت ها به جای افزایش نامتناسب حقوق کارکنان را معرفی کنید/ استاندار خراسان جنوبی

ساعت: 14:55
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781343

نماینده مردم بیرجند، درمیان و هوسف در مجلس شورای اسلامی:

حسروی اسفزار با اشاره به اینکه تورم فشار بیش از حد به مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه وارد کرده است، گفت: کنترل بازار و کاهش قیمت ها به جای افزایش نامتناسب دستمزد و تورم کارکنان، به نفع کارگران مزدبگیر و همه بیکاران خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، حسین خسروی اسفزار نماینده مردم بیرجند، درمیان و هوسف در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه 13 آبان) مجلس شورای اسلامی با تبریک یوم الله سیزدهم آبان و قدردانی از مدیریت جهادی وی گفت: تاخیر در انتصاب استاندار خراسان جنوبی رکود ایجاد کرده و مردم انتظار نتایج ملموسی را از سفر حدود دو ماه پیش شما به این منطقه دارند.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: مشکلات قبلی و عدم تثبیت حکمرانی در دولت شما و نیاز به زمان برنامه ریزی بیشتر قابل درک است اما گرانی ها فشار زیادی را بر مردم به ویژه اقشار ضعیف وارد کرده است. کنترل بازار و کاهش قیمت ها به جای افزایش نامتناسب دستمزد و تورم کارکنان، به نفع کارگران مزدبگیر و همه افراد بیکار خواهد بود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و حصف در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به وزیر کشور گفت: تقسیمات وزارتخانه خود و سایر سازمان ها را برای پیوستن به تجهیزات نوسازی ملی هماهنگ کنید. شهر حصف که سال هاست مصوب شده شهرداری آن نمی تواند معوقاتش را پرداخت کند و در برخی ادارات حتی یک نفر هم جوابگو نیست. از بخشداری تازه ایجاد شده میاندشت درمیان برای خدمت به مردم حمایت کنید. قسمتی دیگر در شهر بیرجند که 6 ماهه تصویب شده است اگر همه ملاحظات را قبلا تایید کرده اید چرا تصویب نشده است؟

خسروی اسفزار ادامه داد: تسریع در بازگشایی بازارچه مرزی میل 73 درمیان. حل حقوقی و مرزی طرفین تسریع در مشکل ربوده شدن بخشی از مناطق عشایری دهستان حر شهرستان حصف.

وی خطاب به وزیر بهداشت گفت: با توجه به سابقه ۷۳ ساله بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند که مرجع اطلاعات بیماران در استان است و سال‌ها پیش دادستانی هشدار داده که بی خطر است، سریعا اقدام کنید. برای بیمارستان خوسف که 10 سال است در حال ساخت است و متأسفانه بیش از 40 درصد پیشرفت نکرده است، باید مشکل پیمانکار حل شود و هر چه سریعتر به مشکلات درمانی مردم پاسخ دهید. درمانگاه خادمیران رضوی که تنظیم شد برای کمک به نیازمندان شمال بیرجند و با حضور بیش از 100 پزشک و داوطلب متخصص نیاز به حمایت بیش از پیش دارد.

وی همچنین در یادداشتی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: عدم تخصیص سهمیه دام در شهریور و مهرماه مشکلات زیادی را برای دامداران خراسان جنوبی ایجاد کرد. از همکاری و تسهیلات در نظر گرفته شده برای خرید تضمینی زعفران و زرشک کمال تشکر را داریم، اما زرشک خراسان جنوبی که با اقتصاد 50 هزار خانوار عجین شده، مدت‌ها در سردخانه‌ها باقی مانده است، بنابراین نیاز به تلاش عاجل دارد. امکانات مضاعف و بلند مدت. .

خسرو اسفزار خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: می خواهم پاسخ نامه های ارسالی به شما در راه، راه آهن و راه های روستایی حوزه انتخابیه خود را تسریع کنم. امسال 164 پرواز از فرودگاه بین المللی بیرجند لغو شده است، پس کارکنان را پاسخگو باشید. کاهش پروازها و مسیرهای پروازی خراسان جنوبی با مسافت های طولانی بیش از هزار کیلومتر با پایتخت و جاده های حادثه خیز که 10 سال است مردم در انتظار پایان جاده 110 کیلومتری بیرجند – قاین و نبود آن هستند. راه آهن مردم صبور و ولایی نیست.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و حصاف در مجلس شورای اسلامی در خطاب به وزیر نیرو تاکید کرد: خواستار تسریع مردم در منطقه برای پایداری منابع آبی و اصلاح بافت فرسوده و قدیمی هستیم. سیستم تامین آب پروژه فاضلاب شهرک هوسف که مرحله اول آن در سال 95 به اتمام رسید هنوز شروع نشده و به دلیل بافت خاک غیر قابل نفوذ آن متاسفانه فاضلاب در شریان های جاده ای شهر باقی مانده است.

وی افزود: در آستانه 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به مواضع مواضع علیه امنیت ملی و البته متخاصم که با ادبیات گوناگون توصیه می کنند جای خود را به زیاده خواهی ها بدهند. و آمریکای دروغین و اروپای بی بند و باری «آنها نه فرمان قرآن برای تولید نیرو را درک کردند و نه دستور سیاست فعال امام علی را درک کردند.

یکی از اعضای کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: کسانی که از سیاست های انفعالی گذشته درس نگرفته اند، علاقه مندند سرمایه اجتماعی آمریکا و اسرائیل باشند، اما بدانند که پیروان مکتب علوی و حسینی در تیررس بلا هستند، لبیک را فریاد ژاله می گویند، این متجاوزان مکتب سارولا جنگ ناموسی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید