ضعف حکمرانی ما را لنگ می کند/ گچساران شهر صنعتی منتظر زمین است


ساعت: 20:37
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878810

آیت الله حسینی با بیان اینکه همه چیز تحریم نیست، گفت: ضعف حکمرانی، بی مهری و طمع ما را در جاهایی لنگ می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ مدیرعامل صمت کهگیلویه و بویراحمد امشب 5 تیرماه به مناسبت دهه تولید و تجارت با امام جمعه یاسوج دیدار و گفتگو کرد.

روزبهان در این نشست گفت: دهه تولید با توجه به اینکه 19 تیر روز صنعت و اول تیر روز تولید است از 10 تیرماه تا 19 تیرماه است که به همین دلیل این 10 روز را دهه تولید نامیده اند.

وی با اشاره به اینکه حوزه صنعت معدن بسیار گسترده است و با معیشت مردم نیز سروکار دارد، خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم و تلاش می کنیم مشکلات را برطرف کنیم.

آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت: اکنون یکی از مهمترین مسائل وضعیت اقتصادی مردم است. در این میان بحث تولید و اشتغال بسیار مهم است، آنقدر اهمیت دارد که دشمنان برای نفوذ به این مناطق تلاش می کنند.

امام جمعه یاسوج گفت: مقام معظم رهبری در این چند سال مسائل اقتصادی را به عنوان شعار سال برگزیده اند، کارهای خوبی در این زمینه ها انجام شده است اما دشمنان تلاش می کنند انقلاب را در این حوزه ها به زمین بزنند.

امام جمعه یاسوج افزود: آنچه دشمن به دنبال آن بود محقق نشد و آبادانی وجود دارد. کشور در حال حرکت است و در همه زمینه ها قوی تر از گذشته حرکت می کند، اما دولت ها باید به سمتی بروند که از ظرفیت فعلی استفاده کند.» همه چیز تحریم نیست.

وی گفت: بله تحریم است اما بد حکمرانی، عدم دلسوزی، طمع جاهایی ما را لنگ می اندازد، گاهی اوقات سرمایه خوبی داریم اما طمع زیاد است، می بینیم گروهی تا جایی که ممکن است پول در بیاورند حتی تلاش کنند. به قیمت تخریب کشور

سخنگوی مقام معظم رهبری گفت: برخی افراد برای کسب درآمد، انباشته کردن و محروم کردن مردم از یک محصول دست به هر کاری می زنند. از غم مردم لذت می برند، پولی که از ظلم و فشار بر مردم می آید، ناپسند و زشت است. «این با انسانیت سازگار نیست.

آیت الله حسینی در خصوص بحث تولید افزود: ما می توانیم در این زمینه کار کنیم، فقط باید از بدحکومتی خلاص شویم و دلسوزانه جلو برویم. استان زیرساخت های خوبی دارد و نیاز به حکمرانی خوب دارند. امروزه بحث تولید و اشتغال یکی از نیازهای جامعه ماست.

وی بیان کرد: جوانانی که شغل دارند کمتر از جامعه آسیب می بینند، باید در این زمینه ها تلاش کنیم، ثبات در بازار وجود دارد اما جلوی سوء استفاده ها گرفته شود، کمبود کالا در بازار نداریم.

موسوی مدیر استان های صمتی استان نیز در این نشست گفت: 14 شهر و ناحیه صنعتی در استان داریم که زمین 13 شهرستان آماده واگذاری است. در این زمینه هزار قرارداد بسته شده است، استان ما 120 میلیون مترمکعب آب از سدها دارد، «صنایع وجود دارد اما الان مشکل داریم.

موسوی با اشاره به تسهیلات شهرک های صنعتی استان گفت: برای شهرک های صنعتی تهران 40 میلیارد کمک بلاعوض دریافت کرده ایم. شهر صنعتی بلکو اولین شهر صنعتی استان است. به همین دلیل اکثر واحدهای تولیدی قدیمی هستند و به شرکت های پخش اجاره داده شده اند.

وی گفت: در شهرک بلکو 38 واحد ما فعال و 29 واحد غیر فعال هستند. یکی از مشکلات جدی ما در این شهر است. ما اهرمی برای مقابله با این افراد نداریم. پیگیری های لازم انجام شده است. ما به دنبال راه حلی در این زمینه هستیم.»

مدیرعامل نواحی صنعتی استان افزود: هیچ واحد تولیدی در استان وجود ندارد که به بهانه نبود زیرساخت تعطیل شود. ما به تعامل بانک ها نیاز داریم. بحث تحزب یکی از مشکلات برخی ادارات است. 362 واحد در شهر فرودگاهی یاسوج 242 واحد و 105 واحد غیر فعال هستند. تلاش می کنیم واحدهای غیرفعال را فعال کنیم.

موسوی گفت: در گچساران با مشکل جدی مواجه هستیم. ما در این شهر توزیع آب خوبی داریم اما زمینی برای ساخت شهرهای صنعتی وجود ندارد و این یکی از مشکلات جدی ماست. جلوگیری می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید