جهشی بزرگ صنعتی با سلاح علم و فناوری در شهر صنعتی سدید


ساعت: 14:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912901

مسئول علمی، پژوهشی و فنی بسیج طهارالله گفت: در تلاش هستیم تا بانک اطلاعاتی نیازهای فناوری در مرکز رشد بسیج استان کرمان ایجاد کنیم تا نیازهای استان احسا و واحدهای فناور و تیم سازی برای رفع مشکلات فناورانه شناسایی شود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان ، صبح امروز همزمان با دومین روز از هفته بسیج که به نام بسیج فناوری و شکوفایی نامگذاری شده است، مرکز الگوی رشد فناوری در اسکان مردم بیه سودید استان کرمان با حضور سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه تارولا کرمان و جمعی توسط فرمانداران این شهرستان کشف شد.

در مراسم افتتاحیه این مرکز رشد، رضا حاجه حسنی، رئیس بسیج علم، تحقیقات و فناوری گفت: تلاش کرده ایم زیرساخت های فناورانه استان را بر اساس وظایف این سازمان در بسیج، رشد مرکز تقویت کنیم. روز جمعه در رفسنجان تاسیس شد و یک نوآوری با محوریت تقویت زیرساخت ها و صنایع وابسته افتتاح کردیم و دومین مرکز را در اسکان مردم پایگاه سدید افتتاح کردیم.

وی ادامه داد: مرکز رشد رفسنجان با همکاری دانشگاه آزاد و پژوهشگاه ولیعصر در رفسنجان افتتاح شد و به زودی با همکاری پارک علم و فناوری استان شاهد رشد و شکوفایی سایر مراکز خلاقیت در استان خواهیم بود.

مسئول بسیج پژوهش و فناوری سپاه کرمان طرالله بر ضرورت ایجاد محور نمونه برای مراکز صنعتی استان توسط استان اشاره کرد و گفت: لازم بود مرکز نمونه در مرکز استان کرمان وجود داشته باشد. ما همیشه آن را در سطح استان و در شهرهای سراسر کشور داریم. ما شاهد ایجاد مراکز رشد و خلاقیت های فراوانی با شکوفایی بوده ایم، اما به نظر ما با رویکرد انقلابی و جهادی باید مرکزی موثر راه اندازی می شد که پایگاه آن مردمی و اثرگذار باشد.

خواجه حسنی اذعان داشت: ما به همراه بچه های مجتمع صنعتی سدید سعی کردیم با مشارکت و تفاهمی که با پارک علم و فناوری استان داریم، بر اساس سیاست هایی که دنبال کردیم، مرکز الگویی برای رشد فناوری باشد. در این شهر صنعتی مستقر شود.

وی ادامه داد: مراکز رشد استان و کشور بیشتر ایده محور هستند و از عرضه محوری به سمت تقاضامحور حرکت می کنیم، به عبارتی در این مرکز رشد انشاالله سعی می کنیم تکنولوژی را حس کنیم. نیازهای استان در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری، تجارت با ایجاد پایگاه نیازهای فناوری در این مرکز رشد آماری و شناسایی واحدهای فناور و حتی تشکیل تیمی برای رفع مشکلات فناوری.

رئیس بسیج علمی پژوهشی و فناوری تاکید کرد: در سایه گذر از عرضه محور به تقاضا محور در مرحله حل مشکلات فناورانه خواهیم بود. با رهبری و فناوری دانش بنیان استان همراه بوده ایم و به انشاء الله این نیاز به تیم نخبه این شهرستان در مرکز رشد و هر واحد فناور که بتواند قدمی بردارد، تامین خواهد شد. در راستای رفع نیازهای فناوری استان از این افراد استقبال خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: بسته حمایتی ما از علاقه مندان به شرکت در مرکز رشد فناوری نمونه شهر سدید شامل استقرار در شهرک صنعتی، حمایت مادی و معنوی در نمونه سازی و همچنین تجاری سازی و برندسازی محصولات فناوری خواهد بود و به زودی شاهد ایجاد ایجاد خواهیم بود. واحدهای فناور و دانشمند در کنار واحدهای صنعتی مستقر در شهرستان با سلاح علم و فناوری جهشی بزرگ در عرصه صنعت خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید