ضعف دروازه بان های ملی پوش؛ نقاط ضعف سینی، بیرانوند و نیازمندان چیست؟

ضعف دروازه بان های ملی پوش؛  نقاط ضعف سینی، بیرانوند و نیازمندان چیست؟

تیم ملی کشورمان در آستانه جام ملت های آسیا – تورنمنتی که برای همه اهمیت زیادی دارد و برای امیر کلانویی مهمتر! اوکه در اولین تلاش خود برای هدایت تیم ملی در جام ملت های 2007 بدون باخت حذف شد و سپس تیم ملی را ترک کرد. همه می دانند قلعه نویی بدتر از این خاطره ندارد. او در تمام این سال ها منتظر بود تا دوباره این شانس به او داده شود و سرنوشت به گونه ای رقم خورد که بار دیگر در آستانه جام ملت ها هدایت تیم ملی را پس از یک جام جهانی و در فاصله ای بسیار کوتاه به او واگذار کرد. در اوج سختی ها و سختی ها ! اما اتفاقا تجربه امیر گلنویی باید در چنین روزهایی برای فوتبال ما مفید باشد. یعنی در اوج مشکلات و کمبودها بازیکنان خیلی خوبی دارد که سال هاست کنار هم بازی می کنند و این نسل امتیازات زیادی دارد.

گالنویی اسامی سه دروازه بان جام ملت ها را اعلام کرد که تقریباً تمام فوتبال خود را از قبل می دانستند. پست دروازه بانی مهمترین پست برای یک تیم است و کوچکترین از دست دادن به معنای باخت تیم است. در حالی که بسیاری ممکن است به مشکلات کلانوی در پست های دیگر نگاه کنند، اتفاقات اخیر موقعیت دروازه بانی را در راس مشکلات کلانوی قرار داده است. دروازه بان اول ما بیرانوند است که در سال گذشته سه بازی ملی را به دلیل مصدومیت نیمه کاره از دست داده است. بیرانوند هیچ جایگزینی در پرسپولیس ندارد، او در تمام این ماه ها با وجود مصدومیت بازی می کند که هر کدام می تواند او را به نیمکت بازگرداند.

در آن سه حادثه – از جام جهانی تا امروز – دو نفر جایگزین بیرانوند در دروازه تیم ملی شدند. سید حسین حسینی کاپیتان استقلال و پیام تسین کاپیتان سپاهان هر دو در کنار دروازه بانان ملی پوش کشورمان در جام ملت ها خواهند بود. حالا نگاهی به 10 روز گذشته بازی های بحرانی لیگ برتر بیندازید که دو مدافع ملی پوش با خطای مشابه یک گل به ثمر رساندند و تیمشان امتیاز بازی های حساس را از دست داد.

وقتی حسینی دیر رفت و تیمش در دیدار استقلال و گل گهر به گل رسید، نوشتیم که زنگ خطری برای کلانوی بود. استقلال روزبه چشم تیم ملی را به خود جلب کرده است و مدافعان در صحنه گل مسیح زاهدی اصلا آرایش مناسبی نداشتند. حالا همین صحنه در بازی سپاهان و شمس آذر هم تکرار شد. رحمان جعفری باز هم بدون رسیدگی و بدرقه مدافعان و باز هم با تاخیر در خروجی نیازمندان، تک گل بازی را به همین شکل با ضربه سر به ثمر رساند، این بار در دروازه نیازمندان!

هر دو گل در محوطه شش قدمی به ثمر رسید که در تمرینات پایه دروازه بانی منطقه امن نامیده می شود و در هر شرایطی دروازه بان باید بیرون بیاید و توپ را بگیرد. اما دو دروازه بان ملی پوش ما، دو کاپیتان باتجربه دو تیم بزرگ و رقابتی، هر دو دیر رفتند، هر دو گل زدند و هر دو تیم امتیاز از دست دادند. امیر جالینوی باید به فکر سربازانش باشد…