ضعف مذاکرات با قدرت های جهانی راهبرد ایران نیست

ساعت: 22:28
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792508

مخبر اجلاس روسای نمایندگی های ایران در کشورهای همسایه:

معاون اول رئیس جمهور گفت: مذاکره از موضع ضعیف با قدرت های جهانی راهبرد ایران نیست و باید از فرصت های فراوانی که در اختیار کشور است برای مدیریت داخلی مسائل اجرایی استفاده کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محمد محبر معاون اول رئیس جمهور امشب (چهارشنبه) در نشست روسای هیئت های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه با تاکید بر اینکه دولت با تقویت کلی داخلی خود وی با اشاره به منویات و سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از فرصت حضور فعال مردم در اداره کشور گفت: نقدینگی موجود باید به سرمایه گذاری و تولید منتقل شود. توسعه و شکوفایی کشور است.

وی پیشرفت مذاکرات در دولت سیزدهم را از موضع قدرت یکی از راهبردهای سیاست خارجی دولت می داند و تاکید می کند: مذاکره از موضع ضعف با قدرت های جهانی راهبرد جمهوری اسلامی ایران نیست. .

معاون اول رئیس جمهور همسایگی 15 کشور با مرزهای جمهوری اسلامی را امتیاز بزرگی برای ایران دانست و گفت: راهبرد اصلی سیاست خارجی دولت سیزدهم ساماندهی و تقویت روابط با همسایگان است.

مخبر به شرایط جغرافیایی کشور نیز اشاره کرد و تاکید کرد: وجود دو دریا در شمال و جنوب کشور فرصت مغتنمی برای ایجاد اشتغال، افزایش رفاه اجتماعی و تولید ملی و رفع بحران آب است. خوب استفاده کن

وی تاکید کرد: پیشرفت راهبردهای سیاسی در همکاری با سایر کشورها بدون فعالیت اقتصادی پایدار ادامه نخواهد داشت و برای این منظور باید به دنبال روابط سازنده با کشورهای همسایه، منطقه و جهان باشیم و برای تولیدات و سرمایه گذاری های مشترک با جدیت تلاش کنیم. “

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: سفرای ایران در کشورهای خارجی به ویژه کشورهای همسایه باید استعدادهای هر کشور را به خوبی شناسایی کنند و سرمایه گذاری به گونه ای باشد که مردم، دولت و فعالان اقتصادی در نهایت منتفع شوند.

مخبر همچنین تصریح کرد: ساختار سفارتخانه های ایران در کشورهای خارجی باید بر اساس ارزیابی توانمندی های هر کشور باشد و تعریف شود.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ستاد اقتصادی دولت برای همکاری جدی با وزارت امور خارجه و سفرای ایران و با استفاده از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف آمادگی کامل دارد، گفت: سفرای ایران در کشورهای خارجی باید جدیت داشته باشند. . رسیدگی به امور اقتصادی از اولویت ویژه ای برخوردار است چرا که با اقدامات سفرا و سیاست خارجی دولت سیزدهم رشد اقتصادی و افزایش تولید در کشور تقویت می شود و بر این اساس دولت تمامی امکانات لازم را برای سفرای ایران فراهم می کند.

این مخبر همچنین خاطرنشان کرد: ظرفیت ایرانیان خارج از کشور فرصت بزرگی برای رشد و توسعه در داخل ایران است و همگی آماده اند تا با سرمایه گذاری به اقتصاد کشور کمک کنند، بنابراین سفرا باید تمام اقدامات خود را برای هدایت سرمایه ها به این کشور انجام دهند. عاشقان در خارج از کشور بسیج می شوند.

وی ادامه داد: دولت آمادگی دارد تا در چارچوب فعالیت های اقتصادی، سرمایه گذاری های مناسبی را برای تمامی سرمایه گذاری های ایرانیان خارج از کشور فراهم و تعریف کند.

معاون اول رئیس جمهور با تشکر از وزارت امور خارجه و سفرای ایران در برخی کشورها برای کمک به دولت در کنترل بیماری عروق کرونر قلب و واردات واکسن به کشور، به مرز 50 رسید که دستاوردی برای دولت است اما باید تلاش شود تا این رقم به صفر برسد. .

محبر با اشاره به مشکلاتی در ابتدای دولت سیزدهم در زمینه تامین مالی واکسن از کشورهای خارجی گفت: سفرای ایران تلاش خوبی برای ورود واکسن به کشور انجام داده اند و علاوه بر این تلاش ها، محصولات واکسن داخلی برای کنترل تاج نیز تولید می شود. این ویروس در کشور قابل توجه بود.

وی تاکید کرد: با وجود مشکلات قبلی در حوزه حواله و کمبود کالاهای اساسی در ابتدای دولت سیزدهم، هم اکنون موفق به افزایش ذخایر کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات و همچنین در داخل کشور شده ایم. فروش و صادرات نفت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید