طالبان از طریق احترام به حقوق بشر به رسمیت شناخته خواهند شد


ساعت: 03:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1908798

پیتر مایر نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا گفت: اگر دولت موقت افغانستان در زمینه رعایت حقوق بشر و اجازه رفتن به مدرسه دختران گام های مثبتی بردارد، به رسمیت شناخته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مایر نماینده میشیگان در مصاحبه اختصاصی با طلوع نیوز تاکید کرد که امارت اسلامی یک حکومت در افغانستان است و در حال حاضر هیچ دولتی در آن کشور وجود ندارد.

وی در ادامه از سیاست های آمریکا در قبال طالبان انتقاد کرد و گفت: انتقاد و نگرانی من به جامعه جهانی و به ویژه آمریکایی ها این است که تعامل آنها با افغانستان بسیار کند است و نباید فراموش کرد که اکنون زمان تغییر و سوء استفاده است. از امکانات اگر به روش های گذشته برگردیم و دوباره دچار بی اعتمادی شویم، همه پیشرفت ها و پیشرفت هایی را که در سال های اخیر داشته ایم از دست خواهیم داد.

مایر همچنین خاطرنشان کرد که اگر اختلافات جزئی مانع شود و انتظارات دو طرف برآورده نشود، عواقب ناخوشایندی در پی خواهد داشت.

پس از مصاحبه نماینده کنگره آمریکا، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان بار دیگر نقض حقوق بشر در افغانستان را رد کرد و افزود که کابل خواهان تعامل با جامعه جهانی است.

پس از گذشت تقریباً پانزده ماه از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، اگرچه برخی کشورها سفارت های خود را در کابل فعال کرده اند. اما تاکنون هیچ کشوری امارت اسلامی را به رسمیت نشناخته است.

دیدگاهتان را بنویسید