به رسمیت شناخته شدن وزارت کشور برای تصمیم سیاسی پیوستن تبریز به باسمند

زمان: 14:09
منتشر شده در: 1400/07/18
کد خبر: 1774903

جلسه امروز شورای شهر با انتخاب اعضای کمیسیون ورزش ، گزارش خزانه متمرکز و بررسی نتیجه الحاق تبریز به پایان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آناج ، جلسه امروز شورای شهرداری در تبریز با ارائه طرح دوجانبه عدم تمدید قرارداد کارکنان نسبی و سببی مدیران منصوب در سال 1400 آغاز شد که در آن روحلا دهنه نژاد گفت: در شهرداری همه حقوق ها توسط مردم پرداخت می شود و شهرداری نباید به حیاط خلوت برای استخدام بستگان تبدیل شود.

وی ادامه داد: این طرح با هدف جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی پس از آن انجام می شود ، البته این کار کارشناسی آن چیزی نبود که من می خواستم و شامل نظرات هر یک از اعضای هیئت مدیره بود.

یکی از اعضای شورای شهرداری تبریز با اشاره به جذب نیروهای غیر متخلف ، اظهار داشت: اراده شورای ششم این است که انصاف در استخدام اعمال شود.

حجت الاسلام برگی نیز با این طرح موافقت کرد و گفت: این طرح با هدف جلوگیری از ورود عروس ها ، خواهران و مدیران داماد به شهرداری انجام می شود.

وی ادامه داد: یک جوان تحصیل کرده نباید غرور خود را رها کند و در اینجا برای کار گریه کند ، چرا؟ چون مهمانی وجود ندارد.

رئیس شورای شهرداری تبریز با بیان اینکه برخی ادعا کردند برخی افراد پس از محاصره جذب نیرو آورده شده اند ، افزود: از شهردار محترم می خواهم در این زمینه تحقیق کند.

وی با انتقاد از برخی مدیران و معاونین شهردار گفت: دیروز ما از مدیری دعوت کردیم تا به شورا پاسخ دهد و پس از جلسه گفت که من دیگر پا بر شورا نمی گذارم ، شما اشتباه می کنید که چنین چیزی می گویید و از پاسخ فرار می کنید. به “

انتقاد از طرح مکرر این موضوع در جلسات

حکیمه گفوری همچنین با بیان اینکه این طرح خوب است ، اما ناقص است ، گفت: این طرح باید شامل همه کسانی شود که در دوره ای که ممنوعیت استخدام اعمال شده است ، استخدام شده اند. ممکن است برخی اقوام خود را نیاورده باشند ، اما دوستان و آشنایان را جذب کرده اند.

فریدون بابایی اقدم نیز در جلسات از این موضوع انتقاد کرد و گفت: به لطف حساسیت شورای ششم در این مورد ، اما آیا در هر جلسه تنها دغدغه شهری مطرح می شود؟

وی ادامه داد: چهار پروژه بزرگ تبریز به بیش از 100 میلیارد اعتبار نیاز دارد و این حق مردم است ، ما باید در اسرع وقت وارد موضوعات کلیدی مانند حاشیه نشینی شویم ، نه اینکه فقط در این زمینه شعار بدهیم.

احد صادقی همچنین در پاسخ به بابایی اقدم گفت: اگر در گذشته به این موضوع پرداخته می شد هیچ حقوق ماهیانه 132 میلیاردی برای کارکنان وجود نداشت و این مبالغ صرف پروژه ها می شد.

دهقان نژاد در پاسخ به سوال یاسین بزانی در مورد وظیفه نیروهایی که قبل از 1400 آمده بودند ، گفت: از آنجا که ما از سال 1400 در قدرت بودیم ، باید موضوع را از این دوره مطالعه کنیم. اگر می خواهیم وارد سال 99 شویم ، باید وارد سالهای قبل نیز شویم.

این طرح سرانجام با رای هشت عضو شورا به تصویب رسید.

هزینه پروژه ها صرف حقوق کارکنان می شود

عباس رنجبر ، شهردار تبریز با بیان اینکه این طرح یکی از برنامه های خوب برای سازماندهی منابع انسانی است ، گفت: شهرداری سالها خارج از طرح سازمانی و نیاز واقعی عمل کرده است.

وی ادامه داد: مساله دیگر تغییر بودجه است ، اینکه پولی که باید در پروژه ها هزینه می شد به دلیل جذب نیرو صرف حقوق می شد ، امروز هیچ پولی برای پروژه ها هزینه نمی شود و در چنین شرایطی استخدام شما باید تمام شود. “

دستور کار بعدی انتخاب اعضای کمیسیون ورزش شورای شهرداری بود که با رأی پرویز هادی ، فریدون بابایی ، آگدام ، یاسین بزانی ، حجت الاسلام رسولی برگ به عنوان اولین اعضای کمیسیون ورزش شورای شهرداری انتخاب شدند. و حکیمه گفوری

اجرای خزانه متمرکز با طرح تشویقی منطقه ای

دستور کار سوم بررسی مجدد ایجاد خزانه متمرکز بود که علی نوای باغبان در این زمینه توضیح داد: بر اساس قطعنامه ای که شورا در سال 1996 تصویب کرده بود ، خزانه متمرکز باید قبلاً اجرا می شد ، اما این اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: برای اجرای خزانه متمرکز ، باید حساب درآمد در یکی از بانک ها ایجاد شود که هیچ کس حق برداشت از آن را نخواهد داشت.

عضو شورای شهرداری تبریز در مورد مشوق های مناطق گفت: «علاوه بر خزانه متمرکز ، باید یک برنامه تشویقی نیز در نظر گرفته شود تا بین مناطق درآمدزا و مناطق بدون درآمد تفاوت وجود داشته باشد. “

وی تاکید کرد که خزانه داری متمرکز نباید انگیزه ایجاد درآمد را حذف کند ، بلکه باید عدم تعادل منطقه ای را از بین ببرد.

بابایی اقدم همچنین با بیان اینکه این وظیفه مهمی است که منجر به تغییر سیستم بودجه بندی می شود ، افزود: در حال حاضر بودجه مناطق بر اساس درآمد بسته می شود که باعث عدم تعادل می شود. ارتقاء برای مناطقی که درآمد بیشتری ایجاد می کنند مهم است.

انتظار انصاف در بودجه بندی را داشته باشید

رنجبر ، شهردار تبریز نیز درباره خزانه متمرکز گفت: “ما نباید از خزانه متمرکز انتظار عدالت داشته باشیم ، اما اجرای عدالت در بودجه است؛ مدیریت بهینه منابع بر مزایای خزانه متمرکز متمرکز است.

وی ادامه داد: ما موظف هستیم این کار را در بودجه دو پروژه برای یک منطقه و چهار پروژه برای منطقه دیگر انجام دهیم و توزیع عادلانه پروژه باید در بودجه انجام شود.

به رسمیت شناخته شدن وزارت کشور برای تصمیم سیاسی الحاق تبریز

موضوع بعدی در دستور کار گزارش ماموریت اعضای شورا در تهران در مورد الحاق باسمند بود.

وی ادامه داد: “ما موضوع و نگرانی ها را مطرح کردیم ، و آنها خود به دو نکته اذعان کردند. اول این که آنها خودشان به دلیل مشکلات برنامه را تنظیم می کنند و دوم این که شما نباید انتظار داشته باشید که ما یک تصمیم فنی بگیریم ، بلکه تصمیمات سیاسی!

یکی از اعضای شورای شهرداری تبریز تأکید کرد: مایه تاسف است که برخی مسائل سیاسی به جای راه حل های فنی مداخله می کنند ، در نهایت تصمیم گرفته شد که از این وضعیت بازدید کنند.

عضو شورای شهرداری تبریز بر انتظار فرماندار و فرماندار جدید تاکید کرد و گفت: در نهایت با تصویب هیئت دولت موانعی وجود دارد که امیدواریم استاندار و فرماندار جدید در این زمینه تلاش کنند.

وی ادامه داد: موضوعی که می تواند این قطعنامه را لغو کند ارجاع موضوع به دیوان امور اداری است و تقریباً غیرممکن است که انتظار داشته باشیم کلانشهر از بحث حفظ حریم خصوصی خارج شود.

رازداری برای توسعه آینده است

بابایی آگدام با بیان اینکه ما باید لغو الحاق باسمند را مطالبه کنیم ، گفت: ما سالها برای این مناطق هزینه کرده ایم و باید هزینه کنیم ، اما برخی از متخصصان هستند که می گویند شهرداری تبریز در پارک خاصی کار می کرد. و ما اجازه استفاده از باسمند را نمی دهیم. “زیبا نیست.

وی در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز و محرمانه بودن تبریز گفت: در بحث ساخت و سازهای غیرمجاز ما وظیفه ای را به خدمات شهرداری واگذار کرده ایم که باید در این زمینه بررسی کنیم. حفظ حریم خصوصی برای توسعه آینده است و ما نباید پیوستن به دامنه Tabir را از دست دهیم.

آخرین دستور کار نامه بازنگری ، معرفی نماینده جایگزین برای پیوستن و حضور در جلسات کمیته راهبردی کمیسیون های متمرکز بر اساس ماده 100 شهرداری تبریز بود.

با رای اکثریت اعضای شورا ، روح الله دهقان نژاد به عنوان نماینده علی البدل برای پیوستن و شرکت در جلسات کمیته راهبردی کمیسیون های متمرکز بر اساس ماده 100 شهرداری تبریز انتخاب شد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید