مردم باید خدمت را احساس کنند/ لزوم پیگیری وزارت کشور برای پیوستن کوچان به خراسان شمالی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر اترک، محمدعلی شجاعی یازدهمین استاندار خراسان شمالی در مراسم تکریم و معارفه استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: مردم خراسان شمالی مردمی بسیار خوب، ولایت مدار و بسیار کم توقع هستند.

شجاعی گفت: در چند سال اخیر کشور با مشکلاتی مانند سیل، شیوع بیماری عروق کرونر و اختلال مواجه بوده است که البته خراسان شمالی هیچ نگرانی برای جمهوری اسلامی ایران در آن مناطق ایجاد نکرده است.

وی افزود: در سه سال گذشته مردم و مدیران خراسان شمالی با همدلی برای به سرانجام رساندن کارها تلاش کردند.

یازدهمین استاندار خراسان شمالی افزود: این تلاش ها برای خرید آبروی سه هزار شهید از خراسان شمالی بود.

وی از همکاری مردم، روحانیون شیعه و سنی، نمایندگان مجلس، بخش خصوصی، اتاق های بازرگانی و تعاون، اصناف، بسیجیان، جهادگران، سپاه، ارتش، اطلاعات، دستگاه قضایی استان و دستگاه های اجرایی تقدیر کرد. سه سال گذشته چیزها قابل تقدیر است.

شجاعی گفت: تلاش زیادی برای رفع نواقص استان انجام شده است، هرچند که استان همچنان با کمبودهای زیادی مواجه است.

وی در ادامه با یادآوری اینکه دوره مسئولیتم در استان خراسان شمالی از 15 آذرماه 97 تا امروز 15 آذر 1400 بوده است، گفت: امروز در این مراسم تجلیل و تقدیم اینجانب از اولین روز مسئولیتم در این استان بهتر است

یازدهمین استاندار خراسان شمالی گفت: تلاشم خدمت به استان بود.

وی افزود: آنچه لازم بود را گفتم و با پیگیری انجام دادم. خدمات باید توسط مردم احساس شود.

شجاعی در بخشی دیگر از سخنان خود خطاب به وزیر کشور گفت: استان ها را نمی توان با اتاق بسته در مرکز اداره کرد.

یازدهمین استاندار خراسان شمالی گفت: اداره استان ها باید به خود استانداران واگذار شود.

وی همچنین تامین آب استان و تقسیمات مرزی را از مهمترین مطالبات خراسان شمالی از وزارت کشور عنوان کرد و گفت: شرکت آب منطقه ای استان اعلام کرده دیگر آبی برای توزیع در استان وجود ندارد.

شجاعی بیان کرد: خراسان شمالی برای راه اندازی صنایع نیازمند آب است، بنابراین استان نیازمند اتصال به شبکه آبرسانی خلیج یا دریای خزر است.

وی افزود: در صورت عدم امکان تامین آب از خلیج فارس، سهمی از آب دریای خزر به خراسان شمالی توزیع می شود.

یازدهمین استاندار خراسان شمالی همچنین بر الحاق کوکان واقع در استان خراسان رضوی به استان خراسان شمالی تاکید کرد. در تقسیم استان گلیام خراسان بسیار بد سلیقه بود.

شجاعی گفت: در لشکر مرزی خراسان بزرگ، تامین پایانه مرزی از خراسان بزرگ به خراسان شمالی فراموش شد.

وی درخواست کرد: وزارت کشور باید به صورت جدی در اجرای این دو خواسته خراسان شمالی وارد شود، هرچند پیگیری های زیادی برای آنها انجام شده اما تاکنون این امر محقق نشده است.

یازدهمین استاندار خراسان شمالی در خاتمه با بیان اینکه تک تک وجودش مربوط به مردم خراسان شمالی است، گفت: خراسان شمالی برای پیشرفت باید با استاندار جدید همکاری و همکاری لازم را داشته باشد.

به گزارش عصر اترک، امروز با حضور محمدعلی شجاعی وزیر کشور خراسان شمالی یازدهمین استاندار خراسان شمالی از وی تجلیل و محمدرضا حسینی نژاد به عنوان دوازدهمین استاندار خراسان شمالی معرفی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید