طالبان هشت عضو داعش را در شمال شرق افغانستان کشتند


ساعت: 05:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855241

گروه طالبان در افغانستان اعلام کرد که دست کم هشت عضو داعش را در شمال شرق این کشور کشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری رویترز، طالبان افغانستان روز شنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور حداقل هشت تن از اعضای اصلی گروه تروریستی داعش را کشته و سه تن دیگر را اسیر کرده اند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان اواخر روز شنبه این عملیات را تایید کرد و گفت که نیروهای ویژه اداره اطلاعات عمومی (نام جدید افغانستان) به پایگاه شبه نظامیان حمله کرده اند.

مجاهد افزود که هشت مرد از جمله یکی از فرماندهان اصلی این گروه به نام یونس ازبکستان در درگیری های متعاقب آن کشته شدند. وی جزئیات بیشتری را به اشتراک نگذارد.

سازمان ملل متحد هشدار داده است که هدف داعش «تحریک طالبان از طریق آغاز جنگی است که مطابق با مفهوم جهاد جهانی داعش است». این گزارش تخمین می زند که داعش بین 1500 تا 4000 جنگجو در مناطق دورافتاده ولایات کنر، ننگرهار و احتمالاً نورستان دارد. این سازمان افزود که هسته های کوچکتر داعش نیز در ولایات شمالی و شمال شرقی از جمله بدخشان، طاهر، جوزجان، کندز و فاریاب مستقر هستند.

ارزیابی‌های نظامی اخیر ایالات متحده اخیراً هشدار داده است که القاعده و داعش پس از کنترل طالبان حضور خود را در افغانستان افزایش داده‌اند و این می‌تواند تهدیدی مهم فراتر از افغانستان باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید