طراحی حجاب به زبان هنر یکی از نیازهای جامعه است/ مد غربی نمونه ای از بی حجابی سازمان یافته در کشور است.


ساعت: 21:45
تاریخ انتشار: 1401/04/19
کد خبر: 1882151

معاون فرهنگی حوزه هنری استان اردبیل روند و رواج مد غربی در جامعه را یکی از مصادیق حجاب سازمان یافته در کشور برشمرد و گفت: با زبان هنر می توان ماهیت واقعی را آشکار کرد. مد غربی و همچنین مدلی از بهترین حجاب کشور.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رحمان مگدار معاون فرهنگی هنری استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما به تبیین نقش حجاب در ایمنی و سلامت جامعه پرداخت و گفت: الگوسازی حجاب به زبان هنر یک ضرورت در جامعه است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مورد زن و بیان اینکه امام راحل برای زن و جایگاه او در خانواده و جامعه ارزش زیادی قائل بود، گفت: یکی از مهمترین دلایلی که امام زمان(ع) خواستار تغییر سیاسی در جامعه شد، بی انضباطی حاکم در پوشش و حجاب زنان مسلمان بود که کلید کشف حجاب رضاحانی در جامعه بود.

مجدار حیا و حیا را از فضایل اخلاقی افراد عنوان کرد و گفت: این امر برای هر انسانی فارغ از دین و مذهب مانند یک امر درونی است.

وی در ادامه سخنان خود به نقش هنر در تبیین معنا و جایگاه حجاب در زنان و خانواده اشاره کرد و گفت: همانطور که مد غربی حجاب نیست و در کشور بی حجابی است، هنر نقش مهمی در این امر دارد. افشای حقایق مد غربی در کشور.

وی به اهمیت برپایی نمایشگاه های فرهنگی و هنری با موضوع حجاب و عفاف در کشور پرداخت و گفت: ایجاد نمایشگاه های تجسمی در قالب پوستر، گرافیک، نقاشی و خوشنویسی ضمن آشکار ساختن پشت صحنه مدهای غربی موجب تقویت فرهنگ مردم می شود. عفاف و حجاب این هم در کشور کمک می کند زیرا هنر تنها زبانی است که نیازی به مترجم ندارد و هر فردی با هر سطح بینش و آگاهی می تواند به راحتی مفهوم را در قالب تصویر درک کند.

مویار در پایان سخنان خود به لزوم جهاد تبیینی در خصوص ارزش های انقلاب اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: جهاد تبیینی به هر شکلی بهترین، سریع ترین و ارزان ترین راه مقابله با اتاق فکر غربی در جهان است. جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان، زیرا با عقل و منطق و گفتمان سازی می توان تبلیغات پر سر و صدا و پرهزینه دشمنان را در جامعه خنثی کرد.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان اردبیل یکی از نیازهای واقعی در زمینه های آموزشی، دینی، اخلاقی و فرهنگی را بحث حجاب دانست و خاطرنشان کرد: هر چه الگوهای حجاب بالاتر و بالاتر باشد، حجاب بیشتر خواهد شد. تأثیری در معنویت و دینداری فرد و جامعه دارد و هر چه حجاب فردی و اجتماعی بالاتر باشد، قداست و احترام اخلاقی و رشد و تعالی جامعه اسلامی بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید