هدف دشمن نفاق فرهنگی حجاب و عفاف زنان است/ تلاش غربی ها برای بی حجابی بر جامعه


ساعت: 08:28
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882757

امروز دشمن از طرق مختلف مانند ماهواره یا شبکه های اجتماعی سعی در ترویج حیا به ویژه در بین نسل جوان دارد و به ارزش ها و انقلاب می تازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، رعایت حجاب و عفاف در دین مبین مبین مبین مبین مبین اسلام مورد تاکید قرار گرفته است و در این راستا از احادیث ائمه اطهار(ع) نشان می دهد که رعایت این دو امر مهم مختص مدت زمانی خاص نیست، بلکه همیشه در تاریخ ذکر شده است، زیرا رعایت حجاب فرد و جامعه را در امنیت و سلامت قرار می دهد.

تاریخ گواه این است که در همه دوران‌ها قهرمانان برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام، گاه برای پاسداری از میهن و گاه برای حفظ حجاب جان خود را فدا کرده‌اند. کشف حجاب و توطئه علیه حجاب در برابر سلطنت ایستاد و تعداد زیادی از آنان جان خود را در این راه فدا کردند.

در زمان رضاخان که دائماً تحت کنترل و نظارت انگلیسی ها و غرب بودند، تلاش می کردند فرهنگ های اروپایی و غربی را وارد کشور کنند، به همین دلیل او دست به اقداماتی برای اخاذی از ارزش های اسلامی و دینی (حجاب) زد. که در سفر رضاخان به ترکیه با مشاهده وضعیت حجاب در آن کشور تصمیم گرفت همان الگو و روش حجاب را در کشور پیاده کند.

پس از بازگشت از ترکیه این برنامه را اجرا کرد، توطئه ای کثیف و کثیف برای تخریب باورها و ارزش های دینی بود و فکر می کرد از این طریق می تواند پوشش غرب را در کشور پیاده کند و افتتاح دادگاه حجاب را اجرایی کرد. زنان و غربی ها از جمله افرادی بودند که از این سبک پوشش حمایت کردند، اما مردم ایران در مورد بی حجابی سکوت نکردند و در بسیاری از شهرها به این تصمیم اعتراض شد.

روز 30 تیرماه، زمانی که مردم مشهد در اعتراض به بی حجابی در مسجد گوهرشاد مشهد تظاهرات کردند، نیروهای قضایی وارد مسجد شدند و مردمی را که برای دفاع از ارزش های اسلامی به پا خواستند، کشتند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از اهداف دشمن تضعیف اعتقادات و ارزش ها، ترویج فحاشی در جامعه و اجرای توطئه های خود است، از شبکه های ماهواره ای، شبکه های اجتماعی و غیره استفاده می کند، ناآگاهانه این مدهای غربی را تشویق می کنند و استفاده می کنند. که هیچ ربطی به فرهنگ و اصالت ما ندارند.

متاسفانه کشف حجاب این روزها در شبکه های اجتماعی هم دیده می شود که تصاویر زشتی از حجاب در اینستاگرام به نمایش در می آید.

در همین راستا میزگردی با حضور سپخند مسئول بسیج جامعه زنان، جهان افروز کارشناس مسائل خانواده و طب رزمی بین المللی برگزار شد که مشروح آن را در ادامه می خوانید.


20e0f711 fc0e 430a 97dc 7098d4719642 خبر خاکستری


قضیه مسجد گوهرشاد آموزنده است

مریم سفوند مسئول بسیج جامعه زنان لرستان گفت: در اسلام و قرآن دستورات زیادی در خصوص حجاب وجود دارد و در این راستا همه موظف به رعایت حجاب به عنوان یکی از مهمترین اولویت ها هستند. بیایید سعی کنیم آن را تشویق کنیم.

وی افزود: امروز همه باید قدردان زحمات و مجاهدت های آزادی خواهان و قهرمانان تاریخ بشر باشیم که با مشکل حجاب و تحقیر ارزش های دینی مواجه شدند و کسانی که در دوران پهلوی قصد گسترش چنین دینی و مذهبی را داشتند. آموزه های اسلامی برای ایجاد، وارد میدان شدند و جان خود را در این راه فدا کردند.

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان تصریح کرد: حادثه مسجد گوهرشاد درس عبرتی است برای همه نسل ها که سال ها پیش در 30 تیرماه با اعتراض مجاهدین و مدافعان حریم در مسجد گوهرشاد به رفع حجاب عده ای در مقابل افراط و تفریط ایستادند. نشستند و شهید شدند.

سپهوند تصریح کرد: حجاب امروز حاصل مجاهدت قهرمانانی است که با برنامه ضد ارزشی دوران پهلوی مخالفت کردند اما با پشتوانه مجاهدت امام خمینی (ره) و شهدا و مردم بزرگوار این نعمت پربرکت حجاب همچنان ادامه دارد. در میان مردم به عنوان تاج بردگی وجود دارد، ما از برکت انقلاب برخوردار شدیم و امروز همه ما وظیفه داریم این نعمت را به خوبی پاسداری و حفظ کنیم.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن گفت: سال هاست که دشمن با جنگ نرم و تحریف ها برای هجمه به ارزش ها و انقلاب برنامه ریزی کرده است، اما باید از ارزش هایی که حاصل خون ماهواره هاست پاسداری کنیم. یا شبکه های اجتماعی می توانند حجاب را به ویژه در بین نسل جوان ترویج کنند، اما باید به نسل جوان گفت که برای پیروزی و تداوم این انقلاب چه خون هایی ریخته شده است.


7b9e483a 250d 4b08 adb2 0700749873c0 خبر خاکستری



تلاش دشمن برای تضعیف حجاب

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان خاطرنشان کرد: دشمنان با صرف هزینه های کلان از طریق رسانه هایی که در اختیار دارند سعی در ترویج مدهای عجیب و غریب دارند، غرب در صدد ترویج فرهنگ بی بند و باری و تخریب بنیان خانواده است. برای این موضوعات حجاب را هدف گرفته اند.

سپهوند تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران عرصه به روی حضور بانوان محجبه در صحنه های مختلف باز شد، بنابراین امروز که یک بانوی ورزشکار با حجاب در چند کشور جهان در مسابقات جهانی شرکت می کند افتخار بزرگی است. و به جهانیان نشان می دهد که حجاب تاج بندگی است که با رعایت آن می توان به موفقیت و سربلندی دست یافت.

وی با اشاره به تمدن نوین اسلامی گفت: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید تمام نکات دین را اجرا کنیم و یکی از مولفه ها رعایت حجاب است تا بتوانیم به این تمدن دست پیدا کنیم.


حجاب حق خدا و امانت خداست

جهان افروز کارشناس اجتماعی و خانواده گفت: زنان از نظر قرآن امین و امانت هستند و خداوند حفظ این حق را بر عهده زن گذاشته است، بنابراین حجاب او متعلق به او نیست و حق الهی محسوب می شود. الف) شأن عفاف را با مقام شهید در راه خدا مقایسه می کند، لذا دو سؤال در مورد ابعاد حجاب و عفاف مطرح می شود، اولاً طبق آیه لا اکراه فی الدین هرکسی اختیار دارد. و از طرفی حجاب اجباری خداوند است، پس چگونه می توان به این دو سوال پاسخ داد؟

وی افزود: هرکسی در انتخاب دین آزاد است، اما وقتی دینی را انتخاب کرد، حق انتخاب و پیروی از احکام دین را ندارد و باید به تمام احکام دین پایبند باشد، یک سری احکام یک بعد اجتماعی علاوه بر بعد فردی و دینی، در واقع حجاب دارای حقیقتی نفسانی و ملکه ای به نام عفاف است و وقتی روح پاک باشد، قلب در پیشگاه خداوند از گناه شرم می کند.

این کارشناس اجتماعی و خانواده تصریح کرد: پس فردی که دارای روحی پاک، رفتاری باوقار و قلبی متواضع است، تمام بدن خود را با پوشش اسلامی حفظ و به کمال می رساند، در خطبه های حضرت زینب(س) اهمیت حجاب و عفاف مطرح شده است. همچنین توضیح داده شده و بر اساس آموزه های اسلام حجاب حکمی الهی است و طبیعتا احکام الهی نمی تواند به مردم آسیب برساند و این آموزه ها به نفع مرد، زن، خانواده و جامعه است و باعث حضور فعال زنان در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی می شود. و او علمی شد.


ec901d0a c308 409d ae61 5469d6823cfd خبر خاکستری



ضرورت تبیین نقش حجاب در جامعه

جهان افروز گفت: متأسفانه برخی از افراد جامعه نسبت به رعایت حجاب بی توجهی می کنند و به این قوانین توجه نمی کنند در حالی که رعایت نکردن حجاب گناه محسوب می شود. مسئله حجاب موضوع بسیار مهمی است زیرا بر بسیاری از مسائل مختلف جامعه تأثیر می گذارد.»

وی تصریح کرد: تحمیل فرهنگ غرب یکی از اهداف جنایتکارانه دشمنان است. امروز دشمن با رسانه های خود اعم از ماهواره و شبکه های اجتماعی سعی در تغییر طرز فکر و سبک زندگی و تضعیف حجاب دارد در حالی که در جامعه ای که حجاب و کاهش عفاف می تواند منجر به فروپاشی نظام شود. بنیان خانواده است، بنابراین باید تلاش بیشتری برای تبیین نقش حجاب برای فرد و جامعه صورت گیرد.

این کارشناس خانواده با اشاره به گسترش ابزارهای شبکه های اجتماعی گفت: دشمنان با محتوای ناسالم سعی در ترویج مد غربی در شبکه های اجتماعی در بین جوانان و نوجوانان، انحراف و آسیب رساندن به آنها دارند که این امر نیازمند برنامه ریزی صحیح است. متولیان برای خنثی کردن این توطئه ها.


ایستادن روی سکو با حجاب باعث افتخار است

طب رزمی بین المللی تهمیه سله ورزی تصریح کرد: رعایت حجاب در تمامی مراحل و عرصه ها می تواند هجمه ها و تاکتیک های دشمن را خنثی کند چرا که دشمن از هر جهت سعی در ترویج بی حجابی دارد.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران که شرایطی را برای حضور بانوان در جامعه ایجاد کرد، بانوان ورزشکار با پوشش اسلامی در مسابقات ورزشی شرکت کردند و موفق به کسب مقام قهرمانی شدند و نشان دادند که با رعایت حجاب در این رشته آنها موفق هستند

داور بین‌المللی کشتی گفت: یکی از بزرگ‌ترین تمایز یک ورزشکار زن در عرصه رقابت‌های بین‌المللی این است که با حجاب کامل ظاهر می‌شود و با اقتدار و سربلندی در مقام قهرمانی کشور را به نمایش می‌گذارد.

صلاح ورزی خاطرنشان کرد: حجاب و حجاب مانعی برای پیشرفت و موفقیت نیست و زنان ایرانی در طول سالیان متمادی این اهمیت را نشان داده اند. .

وی گفت: رعایت حجاب از سوی زنان، باطل کردن همه دسیسه های شیطانی دشمنان است و باید گفت که قهرمان شدن با حجاب افتخاری بزرگ است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید