طرح آمریکا برای ادغام پدافند هوایی در خاورمیانه علیه ایران

طرح آمریکا برای ادغام پدافند هوایی در خاورمیانه علیه ایران

روز جدید هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی در کاخ سفید از طرح آمریکا برای ادغام پدافند هوایی در خاورمیانه برای مقابله با موسوم به «تهدیدهای ایران» خبر داد. سخنگوی سنتکام همچنین برخی ادعاهای ضد ایرانی را تکرار کرد و گفت که از شرکا و متحدانی که دهه ها با آنها رابطه راهبردی داشته ایم، حمایت خواهیم کرد.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی در کاخ سفید، با تکرار برخی اظهارات درباره سیاست‌های منطقه‌ای تهران، از برنامه آمریکا برای یکپارچه‌سازی پدافند هوایی در خاورمیانه برای مقابله با آنچه «تهدیدهای ایران» نامید، خبر داد.

وی با اشاره به سفر آتی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه، گفت که بایدن در این سفر به دنبال «همکاری گسترده‌تر» در خاورمیانه در موضوعاتی مانند پدافند هوایی به ویژه برای مقابله با «تهدیدات ایران» است.

کربی با ادعای اینکه سیاست‌ها و فعالیت‌های موشکی ایران باعث نگرانی کشورهای منطقه شده است، گفت: هیئت آمریکایی هر کاری که می‌تواند برای کمک به متحدان واشنگتن انجام می‌دهد.

وی افزود که واشنگتن در حال بررسی طرح یکپارچه سازی دفاع هوایی خاورمیانه است که در مقابله با تهدیدات ایران موثرتر است.

ادعاهای ضدایرانی سنتکام

«جوزف بوچینو» سخنگوی سنتکام نیز برخی اظهارات ضدایرانی را تکرار کرد و گفت که از شرکا و متحدان خود که دهه‌ها با آنها رابطه استراتژیک داشته‌ایم حمایت خواهیم کرد.

به گزارش العربیه، وی امروز – جمعه – در ادامه ادعاهای خود افزود که نیروهای سنتکام در فوریه گذشته با اجرای عملیات ویژه یک “محموله غیرقانونی سلاح ایرانی” را کشف و ضبط کردند.

بوچینو افزود که یک ناوشکن آمریکایی حامی نیروی دریایی بریتانیا در ۲۵ فوریه عملیات رهگیری را در خلیج عمان انجام داد.

به گفته وی، این عملیات منجر به توقیف موشک های زمین به هوا و تعدادی موتور موشک کروز ساخت ایران شد.

دیدگاهتان را بنویسید