طرح استیضاح عزت اله ضرغامی تهیه شده است

نماینده اصفهان می گوید: در این خصوص با مدیران میراث فرهنگی اصفهان صحبت کرده ایم. در گنبد مسجد جامع عباسی پیمانکار پذیرفته و در شرف رفع نقص و تغییر شکل هندسی در نقاط است. آنچه برای من مهم است این است که اصلاح با تعمیم نظر کارشناسی همراه باشد. یعنی الان باید کارشناسان نظر بدهند که آیا پیمانکاری که در حال کار است توانایی لازم برای اصلاحات را دارد و می تواند گنبد را به حالت قبل برگرداند یا خیر؟ ما به عنوان متولی میراث فرهنگی استان همین الان گفتیم در حال تحقیق و جمع بندی هستیم.

وی می گوید: دغدغه ما این است که نظرات کارشناسان و افرادی که نظرات متفاوتی دارند اصلا شنیده نشود. باید نظر این افراد را پرسید و سپس جمع بندی کرد. من تخصص ندارم و طبیعتاً نباید در چنین مسائل تخصصی دخالت کنم. از نظر ردیابی در این مدت نسبت به مشکلات بناهای تاریخی شهر بی تفاوت نبودم و زمان زیادی را صرف بحث در مورد احیای فرصت های تاریخی مانند خانه ها و مساجد کردم، اما آمدم نظر بدهم. این که آیا این باید در یک مکان خاص انجام شود یا نه یک چیز اصلی است. نادرست است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که شرکت‌های قلابی هستند که پروژه‌های میراث فرهنگی را انجام می‌دهند و نتیجه کارشان پر از ایراد است، گفت: نمی‌دانم چنین شرکت‌هایی وجود دارد یا خیر و شاید وجود داشته باشد، اما در مرمت گنبد مسجد جامع، عباسی، پیمانکار، مردی با رزومه است که قبلاً در مرمت ساختمان فعالیت داشته است. اینکه پیمانکار پذیرفته که ایراداتی وجود دارد و باید اصلاح شود، شروع خوبی است.
من طرح استیضاح ضرغامی را امضا کردم
تقانی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه اصفهان تاریخی ترین شهر ایران است، اما نمایندگان آن حساسیت لازم را نسبت به مسائل میراث فرهنگی نشان نمی دهند و به طور مشخص به وزیر مربوطه اطلاعی نداده اند، گفت: من شخصا آقای ضرغامی وزیر میراث فرهنگی را لغو کنید من امضا کردم و پشتش ایستاده ام. دلیل این امر این است که وزارتخانه این دولت در خصوص میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان هیچ اقدامی انجام نداده است در حالی که سهم قابل توجهی در این حوزه ها در کشور داریم. من این موضوع را به معاون آقای ضرغامی گفتم تا زمانی که گزارش دقیقی از کارهایی که تاکنون برای اصفهان انجام داده اید را به ما ندهید، دست از کار بر نمی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید