طرح افشاگری از ماه آینده به قانون تبدیل می شود/ تابش شیرابه سراوان


ساعت: 18:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۰۱
کد خبر: 1899116

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با اشاره به طرح افشاگری گفت: سامانه ثبت مفاسد اقتصادی توسط مردم طراحی شده است که در دست بررسی است و ماه آینده نهایی شده و به قانون تبدیل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، سیدکاظم دلخوش نماینده مردم سوماسرا در مجلس در نشست خبری با بیان اینکه تغییرات ارز ترجیحی و سود تجاری 4 درصدی کالاها و اقلام ضروری برای مردم هزینه بالایی داشته است، اظهار داشت: این تغییرات ارز ترجیحی و سود تجاری 4 درصدی برای کالاها و اقلام ضروری است. بر اساس مصوبه مجلس، نرخ سود تجاری کالاها از 4 درصد به 1 درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به طرح افشاگری بیان کرد: برای این منظور سامانه ای ایجاد شده است که افراد می توانند مفاسد اداری و اقتصادی را در آن ثبت کنند و سازمان سنجش نیز پیگیری و به قوه قضائیه مراجعه کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: این طرح دارای مشکلاتی بود که پس از بررسی کمیسیون به معاونت پژوهشی مجلس رفت و تا یک ماه آینده نهایی و به قانون تبدیل می شود.

دلخوش با بیان اینکه مجمع نمایندگان گیلان در دیدار با معاون اول رئیس جمهور درخواست اعتبارات پرداخت نشده از سفر رئیس جمهور را مطرح کرد و افزود: برای پیگیری موضوع پسماند زرجوب، گوهررود و سراوان بحث های مفصلی انجام شد. و همچنین تصمیم گرفته شد که از طریق نفت یک ترخیص راه آهن انجام شود.

وی حل مشکل زباله و شیرابه در روستاها را از طریق پرتودهی اعلام کرد و خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان انرژی اتمی پیگیر سیستم پرتودهی گاما و الکترونی هستیم تا شیرابه را به آب کشاورزی تبدیل کنیم. همچنین افزایش تولید محصولات کشاورزی و بهبود منابع دامی از دیگر برنامه هاست.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه به دنبال اصلاح شیوه پرداخت مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی هستیم، گفت: در حوزه اطلاعات بانکی در حوزه مالیاتی نقاط ضعفی داریم که قرار است به تدریج این نقاط ضعف برطرف شود. ایجاد سیستم

دهلوش با بیان اینکه پس از گذشت 5 ماه از نگارش قانون بودجه هنوز اجرایی نشده و برخی بانک ها همچنان سود مردم را پرداخت نمی کنند، تصریح کرد: این قانون بودجه را در دستور کار خود قرار داده است. مشکلات را به ما بسپارید.

وی با اشاره به اینکه تامین مالی در شرایط فعلی کشور سخت است، تصریح کرد: 10 میلیارد تومان برای شبکه آب در نظر گرفته شده اما شرایط فعلی مساعد نیست و آب منطقه ای باید وضعیت تامین آب را تسریع کند و عملیات برای ارتقای کیفیت آب انجام شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس از احداث حدود 30 پل در این شهرستان خبر داد و گفت: 14 روستا زیر آسفالت هستند و 3100 میلیارد تومان نیز برای تغییر کاربری اراضی مردم در پروژه هادی پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید