طرح توسعه امامزاده یحیی (ع) در انتظار تصویب استان سمنان است.


ساعت: 17:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890352

طرح توسعه بارگاه امامزاده یحیی (علیه السلام) پس از گذشت بیش از ده سال از طرح و در پی مصوبات کشوری، هم اکنون در انتظار تصویب کمیسیون ماده 5 استان سمنان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات؛ توسعه حرم مطهر امامزاده یحیی (ع) سمنان یکی از مهمترین پروژه های فرهنگی استان سمنان محسوب می شود که پس از گذشت بیش از 10 سال همچنان ناتمام مانده است.

اگرچه طرح توسعه حرم از سال 1389 در حال انجام است، اما هنوز در مرحله نهایی است و تاکنون اقدامی انجام نشده است.

بازخوانی وعده‌ها و سخنان مسئولان در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که متأسفانه هم افزایی لازم بین نهادهای متولی وجود نداشت و موانعی وجود داشت که مانع از اجرای کار شد، نظرات طرح نهایی خواهد شد.

با سعید پرسا مدیر بافت تاریخی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری سمنان در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در این زمینه گفت وگو کردیم.

سعید پارسا مدیر بافت تاریخی سازمان عمران و مرمت فضای شهری شهرداری سمنان در گفتگو با خبرنگار مرات در خصوص آخرین روند اجرایی پروژه عمران صحن امامزاده یحیی سمنان گفت: در سال ۹۹ شورای فنی میراث فرهنگی استان این طرح را تصویب و به شورای فنی ارسال کرد. میراث کشور ارسال شد.

وی در ادامه اذعان داشت: شورای فنی میراث کشور بدون تایید نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و از آنجا به دبیرخانه کمیسیون ماده 5 و در نهایت به کمیته فنی شورای عالی شهرسازی ارسال شد. کمیسیون ماده 5 تغییر نام شورای عالی شهرسازی و معماری ایران این طرح از اواخر سال گذشته به تصویب کمیته ماده 5 استان سمنان رسید.

به گزارش پرسا، متاسفانه طرح مذکور به دلیل زمان بر بودن و نیاز به دستور کار جداگانه هنوز به کمیسیون ماده 5 استان سمنان ارائه نشده است و البته پس از ارائه و تصویب باید به تصویب برسد. مجدداً توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و سپس قابل تصویب است.

مدیر بافت تاریخی ساخت و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری سمنان بیان کرد: پروژه مذکور پس از مصوبات نهایی با همکاری شهرداری و شرکت بازآفرینی شهری ایران با نظارت راه و شهرسازی انجام می شود. بخش توسعه شهری در انعقاد قرارداد.

وی در خصوص هزینه طرح مذکور گفت: تا اجرای نهایی طرح و طرح های اجرایی نمی توان برآورد دقیقی از هزینه کرد اما در برآورد کلی بیش از 10 میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

وی در خصوص مشخصات جزئیات طرح اجرایی این طرح توضیح داد: دیوارکشی از خیابان ابودر تا روبروی امامزاده یحیی (ع) (تقی همت آباد) برای ساماندهی سیما و منظر اطراف این بقعه متبرکه انجام می شود. و همچنین زمینی به مساحت 4500 متر مربع در خیابان شهیدان علومی جهت پارکینگ در نظر گرفته شده است.

پرسا درباره فضای مربع در قسمت پایین صحن نیز گفت: این فضا در قسمت مرکزی میدان قرار دارد که محلی برای تجمع و عزاداری خواهد بود و در اطراف آن رواق هایی وجود دارد که از کاربردهای اجتماعی و مذهبی استفاده می شود. مناسبت ها

وی در پایان به هدف شهرداری از اجرای طرح های عمرانی امامزاده یحیی (ع) برای تبدیل این مجموعه به مرکز فرهنگی و گردشگری اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید