طرح جامع ساماندهی مشاغل خانگی در یزد تدوین شود

عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: شهر یزد در این زمینه به ویژه در زمینه ایجاد بستر برای تحویل محصول با مشکلات و کمبودهایی مواجه است.

وی تصریح کرد: نبود بانک اطلاعاتی برای دسته بندی این جامعه هدف و تصمیم گیری برای هر کدام با توجه به شرایط از دیگر مشکلات مشاغل خانگی است.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد تاکید کرد: لازم است برای ساماندهی مشاغل خانگی، متناسب با شرایط شهر یزد، طرح جامع و بومی تدوین و ظرفیت و وظایف واحدها شناسایی شود. موسسات نگهداری

حمسی ادامه داد: بر اساس ماده 11 قانون ساماندهی مشاغل خانگی، ایجاد و نگهداری بازارچه مشاغل خانگی از وظایف شهرداری است.

وی افزود: در شهرداری این مسئولیت برای بررسی ظرفیت های مختلف و ایجاد بازارچه های خدماتی به سازمان بازرگانی شهرداری محول شده است.

حمصی موضوع تامین فضا و آموزش و مشاوره در این کار را از وظایف شهرداری عنوان کرد و گفت: در خصوص فضا نیز شهرداری ها طبق قانون موظف به ارائه بازارچه هایی برای تحویل و فروش هستند.

وی ادامه داد: شهرداری شهر یزد تاکنون ظرفیت هایی را در این حوزه ایجاد کرده است که شامل بازارچه های خدماتی و همچنین مجموعه ای از معابر و معابر شهری است که امکان برگزاری بازارچه هایی مانند پارک شادی، فرهنگ و… پاساژ هنری و غیره n

عضو شورای اسلامی شهر یزد در پایان گفت: امیدواریم با استقرار طرح جامع و اقدامات لازم در خصوص بازارهای خدماتی شاهد رونق بیش از پیش مشاغل خانگی باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید