طرح جامع جمع آوری زکات باید در استان تهران تدوین شود


ساعت: 22:53
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823277

استاندار تهران گفت: تدوین طرح جامع جمع آوری زکات در استان تهران ضروری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن منصوری سه شنبه شب در اولین همایش طلایه داران زکات با حضور محمدرضا بختیاری رئیس کمیته امداد، سید عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران، جمعی از فرمانداران و ائمه جمعه استان تهران گفت: : چند ماه پیش گزارشی از شورای زکات در مورد جمع آوری زکات در استان دریافت کردم. .

وی ادامه داد: متاسفانه در خصوص زکات در استان تهران خیلی خوب عمل نکرده ایم و متأسفانه مسئولان اجرایی استان و یکی از اعضای شورای زکات به این تعهد به درستی عمل نکرده اند.

استاندار تهران افزود: معتقدم بحث زکات با بخشنامه اداری پیش نمی رود و باید عملیاتی تر و جدی تر و در عین حال با برنامه جامع باشیم، بنابراین لازم است برنامه جامعی برای این موضوع تدوین شود. زکات در ولایت».

منصوری سپس گفت: کشورهای غربی در قالب مسئولیت اجتماعی همین موضوع زکات را از طریق تشکل های محلی ترویج می کنند و باید از ظرفیت تشکل های محلی و حلقه های میانی استفاده کنیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری همواره بر موضوع زکات تاکید زیادی دارند و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری حرکت احیای زکات باید مورد توجه دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

رئیس شورای استان زخار گفت: متاسفانه ما مسئولان اجرایی گاهی چنان در کارگروه های جاری و اجرایی در استان ها غرق می شویم که از تشکیل شورای زکات غافل می شویم.

منصوری گفت: از نظر اجتماعی و اقتصادی نیازمند احیای فریضه زکات هستیم و تمرکز رئیس جمهور برای رفع فقر مطلق با جمع آوری زکات در استان تهران محقق می شود.

وی همچنین گفت: حجم بالای گردش اقتصادی در استان تهران و وجود بسیاری از صاحبان صنایع متعهد و متدین در استان ظرفیت خوبی است که می توان از آن برای احیای فریضه زکات استفاده کرد.

استاندار تهران گفت: برای احیای این الزام در استان نیازمند دبیرخانه ای فعال و مبتکر هستیم که بر مصوبات شورای غروب توسط دستگاه های اجرایی نظارت دقیق داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید