طرح حمایت از مصرف کنندگان سایبری در حال بازنگری است

زمان: 19:41
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776926

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح حمایت از مصرف کنندگان فضای مجازی به صورت عمومی مورد بحث قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خانه ملل ، محمد بیکر کلیباف ، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از مصرف کنندگان سایبری گفت: ما یک کمیسیون مشترک حمایت از مصرف کنندگان سایبری هستیم.

وی با بیان اینکه این کمیسیون مشترک اولین جلسه رسمی خود را در مورد یک موضوع مهم و م holdثر برگزار می کند ، افزود: البته قبلا جلسه اولیه ای برای تعیین ترکیب هیئت مدیره کمیسیون برگزار شد اما امروز این کمیسیون از نظر قانونی رسمی است. او خورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت فضای مجازی تصریح کرد: واقعیت این است که امروزه فضای مجازی در ابعاد مختلف ، چه در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی ، مسائل علمی و مسائل اقتصادی ، وارد فضای واقعی زندگی بشر شده است ، بنابراین قطعاً همه ما باید به عنوان نماینده مردم توجه داشته باشیم که این فضا و محیط را در محیطی امن و با اطمینان برای استفاده انسان فراهم کنیم.

کلیباف با اشاره به استفاده از فضای مجازی در آموزش و پرورش از مهد کودک تا مقطع کارشناسی ارشد ، گفت: در کسب و کار نیز چنین است و اولویت کار با فضای مجازی در اولویت است ، بنابراین ما در وضع قوانین در این زمینه دقت می کنیم. “این بسیار مهم و حیاتی است.

وی افزود: امروزه جوانان و نوجوانان ما با هر سلیقه و گرایش ، از آن دسته از جوانانی که موسیقی کره ای را در فضای مجازی دنبال می کنند تا آن دسته از جوانان و نوجوانانی که آموزه های قرآن و برنامه های دینی را در یک فضا دنبال می کنند ، همه و همه “آنها با فضای مجازی سروکار دارند و اوقات فراغت خود را در این فضا می گذرانند ، بنابراین ما باید به این مسائل قانونی توجه کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه قانون اساسی ظرفیت بسیار خوبی را در اصل 85 قانون اساسی پیش بینی کرده است ، گفت: «برای موضوعات مهم و حیاتی که نیاز به کار تخصصی بیشتری دارد ، قانون اساسی ظرفیت بررسی و تصویب بسیاری از مطالعات طراحی را فراهم می کند. به

کلیباف افزود: متاسفانه در این بین جریانات مخربی آغاز شده است که مجلس قصد دارد قوانین را پشت درهای بسته تصویب کند. آیا می توان یکی از اصول قانون اساسی را پشت درهای بسته اعمال کرد؟

وی ادامه داد: البته در همین قانون اساسی جلسات غیرعلنی برای مجلس پیش بینی شده است ، اما به دلیل این گمانه زنی باید بگویم که امروز شاهد حضور ادارات مختلف کارشناسی مجلس در زمینه فرهنگ ، اقتصاد ، امنیت ، صنعت و آموزش هستیم. او در این کمیته متخصص است و من مطمئن هستم که این طرح با دقت و دقت طراحی خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اطلاعات و اخبار این کمیسیون مشترک نیز در مجموعه خبرگزاری خانه ملت و سایر رسانه ها به صورت عمومی پوشش داده می شود.

انتهای پیام ؛

دیدگاهتان را بنویسید