مخالفان طرح حمایت از مصرف کننده از اوکراین می آموزند/ حکمرانی سایبری یک ضرورت در جامعه امروزی است


ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1811971

محمد فکفوری گفت: افرادی که اهمیت حکومت داری در قرن بیست و یکم را درک کرده اند، اکنون متوجه شده اند که تاریخ و فضای مجازی ما مانند بحران امروز روسیه در اوکراین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد فکفوری، کارشناس رسانه ای به تیتریک گفت: افرادی که اهمیت حکمرانی در قرن بیست و یکم را درک کرده اند، اکنون متوجه شده اند که تاریخ و فضای مجازی ما مانند بحران امروز روسیه است.

وی ادامه داد: اوکراین در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فناوری مانند کشورهای پیشرفته دنیاست اما به غرب و آمریکا روی آورد و قدرت نظامی خود را از دست داد.

فکفوری افزود: از آنجایی که روسیه از نزدیکی ناتو به مرزهای خود احساس خطر می کرد، جنگ سخت را بهترین راه برای دفاع از کشور خود می داند.

این کارشناس افزود: روس ها با آگاهی کامل از نقاط ضعف اوکراین، قدرت دفاعی کشور را برای یک روز فلج کردند زیرا می دانستند نقشه های توخالی غرب آنها را خلع سلاح می کند و استکبار از آنها حمایت نمی کند.

وی گفت: صاحبان و مدیران شبکه های اجتماعی صهیونیستی آمریکایی مانند اینستاگرام، توئیتر، فیسبوک به دلیل بی توجهی مسئولان به ساماندهی این فضا، در مدت کوتاهی ذهن و شعور میلیون ها نفر از مردم کشورمان را تسخیر کردند.

فکفوری ادامه داد: تسخیر روح و روان و ارزش‌های انقلاب و فرهنگ ما در فضای مجازی دردناک‌تر از عواقب حمله به اوکراین است.

این کارشناس افزود: اکنون مخالفان طرح حمایت از مصرف کننده که کاملا مخالف قانونی بودن این حوزه هستند و می خواهند با اجرای این طرح با شایعات و اخبار جعلی مردم را بترسانند باید از حمله روسیه به اوکراین درس بگیرند.

وی گفت: درس حمله روسیه به اوکراین بیش از هر زمان دیگری باید یادآور استقلال در همه عرصه های حکومتی باشد.

فکفوری گفت: امروز فضای مجازی کشور در سیطره غرب است و غربی ها با مخالفت با این طرح آب به آسیاب دشمن می ریزند.

این کارشناس تاکید کرد: سال هاست که بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ساماندهی فضای مجازی سر جای خود باقی مانده است، بنابراین ساماندهی فضای آنلاین باید در گام دوم انقلاب در اولویت قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح حمایت از مصرف کننده برای حفظ امنیت مردم در فضای آنلاین و کاهش چشمگیر آسیب های اجتماعی است چرا که بسیاری از اتفاقات جامعه از فضای مجازی سرچشمه می گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید