طرح زیرساخت و تولید در منطقه آزاد انزلی به بهره برداری رسید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از رئیس جمهور، 12 طرح زیربنایی و تولیدی در منطقه آزاد انزلی با سرمایه گذاری 3470 میلیارد ریال امروز به بهره برداری رسید.

علی اوسط اکبری مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در نخستین مراسم افتتاحیه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: منطقه آزاد انزلی در سال 1394 در حال توسعه است. وی گفت: از 82 پروژه ای که در 5 منطقه آزاد و 7 منطقه ویژه اقتصادی به بهره برداری می رسد، منطقه آزاد انزلی دارای 12 پروژه است. میلیارد ریال برای 355 نفر شغل ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه 5 پروژه که به دستور دکتر رییسی به طور رسمی به بهره برداری می رسد در زمینه تاسیسات، تجهیزات و خدمات بندری و حمل و نقل و 7 پروژه دیگر شامل افتتاح تاسیسات تولیدی است، خاطرنشان کرد: به ترتیب 2 بندر فله دلفین و 7 بندر. و نیم کیلومتر فله مایع در بندرانزلی با مشارکت اداره کل بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی با سرمایه گذاری بالغ بر 1.5 میلیارد ریال برای 90 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه بهره برداری از انبار سرپوشیده، باسکول و تجهیزات مربوطه با مشارکت سازمان متبوع خود و بخش خصوصی به ارزش 250 میلیارد ریال در مجتمع بندری کاسپین و کار 25 نفر انجام شد، افزود: از سوی دیگر، طرح برای تامین و توسعه تجهیزات تخلیه و بارگیری در این مجتمع بندری شامل 140 و 80 تن جرثقیل، 200 تن غلات در ساعت و یک دستگاه مینی لودر با سرمایه گذاری مشترک 300 میلیارد ریال، سازمان و بخش خصوصی 25 دستگاه در اختیار دارد. شغل ها.

وی افزود: بخش خصوصی از کریدور حمل و نقل و خدمات کریدورهای بین المللی برای توسعه فعالیت در این حوزه به ارزش 200 میلیارد ریال استفاده کرده است که برای 60 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

علی اوسط اکبری مقدم در مراسم افتتاحیه طرح‌های منطقه آزاد درباره طرح‌های سرمایه‌گذاری تولیدی بخش خصوصی که قرار است به بهره‌برداری برسد، گفت: با دستور رئیس‌جمهور و همزمان واحد تولید تجهیزات پزشکی 800 میلیارد ریال هزینه می‌شود. بخش خصوصی به طور مستقیم یا غیرمستقیم برای 100 نفر شغل ایجاد می کند و به طور رسمی افتتاح می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه سه واحد تولیدی لامپ روشنایی، پوشاک و لوازم جانبی سیار با سرمایه گذاری 230 میلیارد ریال در بخش خصوصی و ایجاد اشتغال برای 120 نفر در زنجیره تولید قرار دارند، افزود: کشور، طرح توسعه واحدهای تولیدی پوشاک با سرمایه گذاری 350 میلیارد ریال و بهره برداری از واحد تولید تجهیزات کامپیوتری با هزینه 200 میلیارد ریال برای 140 شغل ایجاد شد.

دیدگاهتان را بنویسید