طرح ساماندهی بازار مسکن استیجاری بازنگری شد

طرح ساماندهی بازار مسکن استیجاری بازنگری شد

نمایندگان شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به طرح دو دوره ای کنترل و ساماندهی اجاره املاک مسکونی را اصلاح کردند.

به گزارش تجارت نیوز، در جلسه علنی امروز – یکشنبه 28 آذرماه – شورای اسلامی، گزارش کمیسیون ساخت و ساز در خصوص طرح فوریت های دوجانبه کنترل و ساماندهی اجاره املاک مسکونی (بازگردانی شده توسط شورای نگهبان) در جلسه علنی مجلس قرار گرفت. دستور کار مجلس و نمایندگان نواقص این طرح را برطرف کردند و موافقت کردند.

تصمیم کمیسیون: در بند 1 ماده 4 عبارت «حفاظت از زندگی خصوصی» به جای «احترام به مصونیت زندگی شخصی» و عبارت «رعایت محرمانگی» به جای «لزام حفظ رازداری» جایگزین شد. و در بند . 2 ماده 4 عبارت «کمیسیون رسیدگی به تخلفات اداری» به جای «کمیسیون تخلفات» به «اداری» تبدیل می شود.

در جای دیگری از مصوبه ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح تنظیم اجاره بهای مسکونی آمده است: در بند 2 تبصره 9 به جای عبارت «الزام معقول بودن دستمزد» «در رابطه با اجاره بها» جایگزین می شود. “.

طرح تنظیم اجاره املاک مسکونی و جزئیات آن در جلسات 28 اردیبهشت و 1 تیر 1401 به تصویب مجلس رسید که با پیشنهاد دولت و تصمیم هیأت رئیسه به کمیسیون عمران ارجاع شد. مجلس و بعد از چندین بار آمد و شد بین شورا می رفت. امروز بخش دیگری از این طرح به تصویب نهایی و در مجلس شورای اسلامی رسید و بندهای این طرح برای بررسی بیشتر و رفع ابهام به پیشنهاد نایب رئیس مجلس به کمیسیون شهروندان ارجاع شد.