طرح کاشت از فصل پاییز اعلام می شود


ساعت: 20:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1891049

وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از ظرفیت دامپروری و کشاورزی این شهرستان به بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان و دامپروری پرداخت و گفت: اخیرا رئیس جمهور بر بحث الگوی کشت تاکید کرده و الگوی کشت را در سال جاری اعلام خواهیم کرد. کشور از ابتدای فصل پاییز.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی به همراه مدیرکل این وزارتخانه، مدیرکل امور استان ها، فرماندار اسلامشهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و جمعی دیگر از مسئولان عصر امروز از تعدادی از دامداران و کشاورزی بازدید کردند. مجتمع ها، نشست با فعالان بخش کشاورزی و بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان و دامداران شهرستان اسلامشهر.

مسئولان جهاد کشاورزی به مقام شامخ شهدای گمنام ادای احترام کردند

همزمان با سفر مقام عالی وزارت به شهرستان اسلامشهر و بازدید از پروژه های شاخص حوزه کشاورزی این شهرستان، وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه با حضور بر مزار شهدای گمنام. گلزار دارالسلام اسلامشهر ضمن تجدید میثاق با آرمان های این شهدای والامقام یاد و خاطره ای را به یادگار گذاشتند و از 184 شهید سنگرسازان بی سنگر استان تهران تجلیل کردند.

بازدید از سایت های دامداری و گلخانه ای

وزیر جهاد کشاورزی از گلخانه گل و زینتی 6854 متر مربع واقع در احمدآباد مستوفی آگر بازدید و سپس از واحد 5500 راسی گاو شیری واقع در شهرستان اسلامشهر که روزانه 80 تن شیر تولید می کند، بازدید کرد.

ساداتی نژاد سپس از دو مزرعه این منطقه بازدید کرد، مزرعه 50 هکتاری یونجه با حوضچه ذخیره آب، علاوه بر 6 تا 7 مخزن و 27 تن محصول در هر هکتار در سال، به پرورش ماهی کپور نیز پرداخت و یکی از نمونه های آن بود. بخش کشاورزی محسوب می شود، مورد بازدید قرار گرفت.

همچنین مزرعه 100 هکتاری ذرت علوفه ای و سورگوم نیز از دیگر پروژه های مورد بازدید بود که دارای عملکرد بالای 70 تن ذرت علوفه ای در هکتار بوده و به دلیل کمبود آب و تنش های محیطی ظرفیت مناسبی برای تامین خوراک دام است. .

از ابتدای فصل پاییز روش کشت در کشور را اعلام می کنیم

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه این بازدیدها در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان اسلامشهر قطب کشاورزی، دامپروری و صنایع غذایی استان تهران است و در هر سه بخش از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است که به عنوان یک قطب تولید موثر محسوب می شود. تامین امنیت غذایی تهران

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط اقلیمی در مناطق مختلف با مشکل بحران آب مواجه هستیم، تصریح کرد: وی گفت: اخیرا رئیس جمهور تاکید زیادی بر بحث الگوی کشت داشته اند و انشاالله از ابتدای فصل پاییز الگوی کشت را در کشور اعلام خواهیم کرد و تلاش می کنیم از ابزارهایی که در اختیار داریم استفاده کنیم. به سمتی بروید که کشاورزان با مشوق های موجود از الگوی کشت پیروی کنند.»

ساداتی نژاد افزود: پیروی از طرح کشت منجر به مصرف بهینه آب و افزایش بهره وری می شود و تا حدود زیادی می توانیم با کمبود آب مواجه شویم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: پس از ابلاغ الگوی کشت، کشاورزانی که به سمت الگوی کشت روی می آورند باید مشمول معافیت قیمت آب شوند تا آنها را تشویق به روی آوردن به الگوی کشت کنند.

ساداتی نژاد پس از بازدید از فرمانداری اسلامشهر با فعالان حوزه کشاورزی این شهرستان گفتگو و در خصوص مسائل و مشکلات آنان گفتگو کرد.

باید بگویم؛ سفر امروز وزیر جهاد کشاورزی به دعوت و پیگیری مهدی شریفیان نماینده مردم در شورای اسلامی انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید