طعنه به استقلال: شاگردان ساپینتو اینقدر به دنبال پنالتی نباشند

طعنه به استقلال: شاگردان ساپینتو اینقدر به دنبال پنالتی نباشند

علی موسوی پیشکسوت استقلال درباره بازی این تیم مقابل سپاهان، دیدار بعدی آبی ها مقابل ملوان و انتشار هزینه های باشگاه استقلال برای فصل پیش رو اظهاراتی را بیان کرد.

عملکرد استقلال مقابل سپاهان را چگونه ارزیابی کردید؟

معمولا تیم ها در هفته های اول به دلیل بیرون آمدن از فصل آمادگی و ناهماهنگی بازیکنان جدید و قدیم خوب بازی نمی کنند و اغلب خوش شانس هستند که سپاهان در این دیدار شانس بیشتری داشت. چون بازی خاصی انجام ندادند که بگوییم کاملا بر بازی مسلط بودند. از طرفی سرمربی جدید استقلال شناخت کافی از بازیکنانش نداشت و این اتفاق برای او افتاد.

به نظر شما این نتیجه جبران می شود؟

قطعاً در هفته های آینده با جا افتادن تیم و شناخت بهتر کادر فنی تیم، آن را جبران خواهد کرد.

به نظر شما چسرو حیدری نباید در این زمینه توصیه بیشتری به ساپینتو می کرد؟

در مورد خسرو حیدری، مربیان خارجی عموماً چندان به دستیاران ایرانی خود اهمیت نمی دهند و فقط می توانند برای آماده سازی تیم از آنها کمک بخواهند. اما معمولاً بر اساس آنچه از تیم مقابل می بینند تصمیم می گیرند.

در مورد پنالتی از دست رفته استقلال صحبت می کنید؟

مسابقه فوتبال 90 دقیقه طول می کشد. استقلال تیمی است که اصلا نباید به پنالتی ها و اتفاقات حاشیه ای فکر کند و باید به اصول و تاکتیک های تیمی خودش تکیه کند. از دقیقه اول تا 90000 اتفاق می افتد که می تواند گلزنی کند. چرا پنالتی گرفتند و چرا نه، فردا ممکن است برعکس این اتفاق برای خود استقلال بیفتد.

بازی بعدی مقابل ملوان را چگونه پیش بینی می کنی؟

استقلال در دومین دیدار با تیمی با انگیزه به میدان می رود. تیم ملوان با جان و دل مقابل استقلال به میدان می رود. چون اگر استقلال را ببرند کار بزرگی کرده اند حتی اگر ببازند با توجه به اینکه تازه به لیگ برتر آمده اند اتفاق خاصی برایشان نمی افتد و باری بر دوششان نخواهد گذاشت.

حضور بازیکنان جدید استقلال چقدر به استقلال در این دیدار کمک می کند؟

افرادی مانند کایدی، محبی و یزدانی که به تازگی به استقلال آمده اند چون مدتی از فوتبال دور بودند، نیاز به تمرین بدنی و زمان دارند تا با تیم سازگار شوند. فقط در صورتی که یزدانی یزدانی سابق شود و کایدی کایدی سابق. فکر می کنم این بازیکنان از الان تا یک ماه دیگر به شرایط قبلی خود نخواهند رسید اما استقلال در انزلی بیشترین شانس را دارد تا شروع خوبی داشته باشد و سه امتیاز بازی رفت را جبران کند.

در مورد هزینه 343 میلیاردی باشگاه استقلال که ممکن است با قرارداد بازیکنان تازه برگشته افزایش پیدا کند و هزینه فعلی آن از 400 میلیارد هم عبور کند، حرفی برای گفتن دارید؟

بیشتر آن 400 میلیارد زباله است. این بدان معنی است که آنها هیچ راهی برای خروج ندارند و نه با چشمان باز. در پایان فصل تیم های قهرمان جهان یک یا دو بازیکن مازاد اعلام می کنند و یک یا دو بازیکن دیگر جایگزین می کنند و پول خوبی خرج می کنند و قهرمانی خود را ادامه می دهند اما ما راهی برای تیم های ایرانی نداریم زیرا با این خرج سنگین قهرمانی آسیا نداریم تیم ملی ما و نه باشگاه های ما در سطح قهرمانی آسیا هستند و فقط می روند، سقوط می کنند و برمی گردند و این نشان می دهد که همه هزینه های ما بیهوده یا اشتباه است. فقط خرج بازیکنان و دلالان فوتبال می شود.

رشد بیش از حد این رقم برای چه بود؟ چون استقلال بازیکن مطرح و بزرگی را به خدمت نگرفت؟

فکر می کنم اکثر این دلال ها و واسطه ها این مبلغ را افزایش می دهند و سود خود را گزارش می دهند. یک باشگاه برای گرفتن بازیکن یا مربی باید از سه یا چهار کانال عبور کند و این هزینه ها برای هر بازیکن سه یا چهار برابر افزایش می یابد. برای توافق نامه هم پول دارد و اینجا و آنجا و آنقدر لقمه های دور باشگاه را می جوند که خیلی پول اضافه می دهند.

از رقم یک میلیون یورویی کادر فنی تیم استقلال صحبت می کنید؟

عجب نشانی از یورو در این فوتبال ندیدیم.

آیا این بدان معناست که خروجی به یورو نبوده بلکه به ریال بوده است؟

نه! ریال نبود! بلکه با این روش ها ما را هر سال بیشتر از دنیا عقب می اندازند. فقط بدهی ها بر بدهی های قبلی بیشتر می شود و حالا استقلال باید 60 میلیارد تومان به استراماچونی و تقریبا همین مقدار را به دستیارانش بپردازد. در عین حال، کشورهای همسایه مانند عربستان سعودی، امارات و قطر سال به سال به سرعت پیشرفت می کنند و همین مقدار پول خرج می کنند و در نهایت تیم ملی آنها قوی تر می شود. اما ایران با این هزینه های هنگفت در حال پسرفت است.

دیدگاهتان را بنویسید