طول مدت بیماری با سویه آمیکرون

طول مدت بیماری با سویه آمیکرون

روز جدید بر اساس نتایج تحقیقات کنونی، به نظر می رسد که عفونت با سویه omicron باعث بیماری خفیف در اکثر افراد می شود. البته در برخی افراد می تواند باعث بیماری جدی نیز شود.

شواهد نشان می دهد که این سویه ممکن است آسیب کمتری به ریه نسبت به دلتا و سویه اصلی کووید 19 وارد کند.

دکتر آنجلیک کوتس، پزشک خصوصی و رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی که اولین بار این سویه را شناسایی کرد، گفت: «اگرچه بیماران علائم بسیار خفیفی دارند، اما زمان بیشتری برای درک کامل اثرات این سویه بر افراد آسیب پذیر نیاز است.

علائمی مانند خستگی، بدن درد، سردرد، گلودرد، تعریق شبانه، سرفه خشک، تب، آبریزش بینی، عطسه و حالت تهوع همگی با این عارضه مرتبط هستند.

مصرف پاراستامول (استامینوفن) و استراحت کافی می تواند به کاهش اثرات عفونت کمک کند، اما اگر در مورد علائم خود نگران هستید و مطمئن نیستید که چه کاری انجام دهید، می توانید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید.

مدت زمان بیماری چقدر است؟

علائم سویه Omicron مانند سایر سویه های کووید 19 در عرض چند روز ناپدید می شوند.

دکتر کوتسی گفت: علائمی که در بیماران مبتلا به آمیکرون ایجاد می شود در مقایسه با علائمی که در نوع بسیار خطرناک دلتا مشاهده می شود بسیار خفیف است.

بیماران معمولاً دردهای عضلانی، بدن درد، سردرد و خستگی خفیف دارند و علائم آنها بدتر نمی شود و پس از حدود پنج روز از بین می رود.

به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO)، افراد مبتلا به کووید 19 به طور متوسط ​​5 تا 6 روز طول می کشد تا علائم را تجربه کنند. با این حال، علائم می تواند از یک تا 14 روز ظاهر شود.

اگر آزمایش شما مثبت بود، احتمالاً به این معنی است که در طول آزمایش کووید 19 داشته اید. مدت زمان جواب منفی پس از ابتلا به ویروس کرونا بستگی به شدت بیماری دارد. آزمایش کووید 19 ممکن است برای هفته ها مثبت باشد، اما ممکن است افراد برای مدت طولانی ناقل نباشند، حتی پس از نتیجه مثبت.

اگر آزمایش مثبت باشد، دوره قرنطینه شامل روزی است که علائم شروع شد (یا روزی که آزمایش شما بدون علامت مثبت بود) و 10 روز کامل پس از آن.

البته اگر هیچ علامتی ندارید و فقط سرفه یا تغییر در بو یا چشایی دارید، می توانید قرنطینه را بعد از 10 روز متوقف کنید، زیرا ممکن است این علائم تا هفته ها پس از رفع عفونت ادامه یابد.

دیدگاهتان را بنویسید