ظرفیت بخش خصوصی برای استفاده در راهسازی


ساعت: 11:56
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820564

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه توان دولت در ساخت و تعمیر راه ها کاهش یافته است، گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی در راه سازی استفاده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری صبح امروز در دیدار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای و معاونین راهداری با تاکید بر لزوم ترمیم راه ها اظهار کرد: واقعیت این است که وضعیت راه های استان یزد خوب نیست و راه ها نیاز به تعمیر دارند و مردم از وضعیت نامناسب جاده ها شکایت دارند زیرا برای آنها گران تمام شده است.

وی گفت: برای ساخت جاده باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد و می توان از مشارکت مردم در این زمینه استفاده کرد.

ناصری با بیان اینکه هزینه راه‌سازی افزایش یافته است، افزود: دولت به تنهایی نمی‌تواند وضعیت فعلی راه‌ها را تنظیم کند و نیازمند مشارکت بخش خصوصی است.

امام جمعه یزد با اشاره به حجم زیاد خودروهای سنگین که تردد آنها به جاده ها آسیب می زند، تصریح کرد: اگر راه آهن توسعه پیدا کند و کار باربری از طریق راه آهن انجام شود، هم از استهلاک جاده ها جلوگیری می شود و هم از تصادفات.

وی افزود: بهینه سازی راه ها باید در دستور کار مسئولان و مسئولان قرار گیرد و اداره کل راهداری باید بتواند راهکارهای موثر و پایدار ارائه دهد.

ناصری گفت: در صورت وجود راهکار و برنامه می توان با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، سرمایه گذار جذب کرد و وضعیت موجود را بهبود بخشید.

امام جمعه یزد گفت: راه و ترابری زیرساخت توسعه و پیش نیاز تولید است، بنابراین باید با درایت و خلاقیت مشکلات این حوزه حل شود.

ناصری بیان کرد: یکی از وظایف مدیران در دستگاه های دولتی یافتن راهکارهای موثر برای دستیابی به نتایج مطلوب و مدیریت صحیح است.

وی تاکید کرد: ایده، خلاقیت و تفکر باید در همه زمینه ها گنجانده شود و از دستگاه های دولتی گرفته تا بخش خصوصی و صنعتگران به گونه ای عمل کنند که از استعدادها به بهترین شکل استفاده شود.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید