ظرفیت بخش کودکان بیمارستان امام علی (ع) باجنورد تکمیل است. تا الان از نظر دارو و سرم مشکلی وجود نداشته است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ الفت شاه پسندی رئیس بخش اطفال بیمارستان امام علی (ع) بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصرترک گفت: بخش بستری بیمارستان امام علی (ع) به شدت شلوغ است و اکثر تخت ها تمام شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش بخش اطفال 38 تخت است، گفت: بلوک دوم نیز با 12 تخت برای کودکان راه اندازی شده و از حدود 45 تخت برای کودکان به طور معمول استفاده می شود.

این کارشناس مسئول افزود: پس از بازگشایی مدارس با روند افزایشی عفونت ها و بستری ها ظرفیت واحد بستری اطفال به اتمام رسیده و امروزه مراجعات روز به روز در حال افزایش است.

شاهپسندی با اشاره به اینکه سن بستری و بستری در بخش کودکان بیمارستان امام علی (ع) از نوزاد یک ماهه تا کودک 14 ساله است، افزود: در حال حاضر بیشترین بستری ها مربوط به زیر 6 سال است. در گروه سنی اکثر آنها با علائم تب بالا، سرفه، اسهال و استفراغ بستری شدند.

وی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که تب کودکان بستری معمولاً به 40 می رسد و گاهی تب مقاومی دارند که کاهش آن با دارو دشوار است.

رئیس گروه اطفال بیمارستان امام علی (ع) با اشاره به اینکه از ابتدای پیک آنفلوآنزا به طور میانگین روزانه 15 بیمار بستری در بیمارستان ثبت شده است، گفت: در مجموع در دو هفته گذشته 250 کودک بستری شده اند. بستری در بخش و مدت آنها معمولا بین سه تا پنج روز است و بقیه بیمارانی که در اورژانس هستند در صورت سرپایی از آنجا ترخیص می شوند.

شاهپسندی خاطرنشان کرد: متاسفانه در این روزها دو مورد فوت با علائم تب بالا در PICU ویژه کودکان ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون در ابتدای ساعت شلوغی هستیم، گفت: هر روز تعداد بستری ها و مراجعات در حال افزایش است و اگر این موضوع رعایت نشود، وضعیت بدتر می شود.

این کارشناس مسئول یادآور شد: از بیماران بستری در بخش اطفال نیز تست کرونا گرفته می شود و در این گروه معمولاً گروهی از بیماران کرونایی مثبت وجود دارد. و تنفسی در بیمارستان بستری می شوند و این علائم بین آنفولانزا و کرونا مشترک است.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان ها در تامین دارو در اولویت هستند و داروها به صورت روزانه تامین می شود، گفت: اگرچه این روزها با کمبود سرم و دارو مواجه هستیم، اما بخش کودکان بیمارستان امام علی (ع) از نظر دارویی به طور کامل حمایت می شود. . ،

شاهپسندی گفت: در حال حاضر کمبود سرم، داروهای تزریقی و آنتی بیوتیک وجود ندارد و مشکل یا کمبودی که خطرناک باشد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، در دو سال گذشته آمار آنفلوآنزا کاهش چشمگیری داشته است، گفت: اما اکنون دانش‌آموزان رعایت نمی‌کنند و پیش‌بینی می‌شود در این شرایط با شرایط سختی مواجه شویم. در سه ماه گذشته بدتر شده است.

این کارشناس مسئول گفت: 50 تخت برای اطفال وجود دارد اما اگر به همین منوال پیش برود باید چاره اندیشی ویژه ای اندیشید چرا که این تعداد تخت کافی نخواهد بود.

وی ادامه داد: خانواده ها در مواقعی که فرزندانشان مبتلا هستند از آب میوه های طبیعی، دمنوش های گیاهی، مایعات گرم، سوپ استفاده کنند و در صورتی که فرزندان معلمان علائم آنفولانزا دارند، آنها را به مدرسه نفرستند، با خانواده ها همکاری کنید تا دیگر دانش آموزان مبتلا نشوند. .

شاهپسندی گفت: اگر دمای کودک بیش از 24 ساعت پایین نیامد، باید کودک را به مطب یا بیمارستان منتقل کرد و در خانه نگه داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید