عادی بودن مردم زنگ خطری برای آینده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ستاد مرکزی کرونا در استان مرکزی گفت: با توجه به روند کاهشی بیماری کرونا در استان مرکزی، به وضوح شاهد نتایج واکسیناسیون هستیم و همگان باید به تزریق توجه ویژه داشته باشند. از سه دوز واکسن.

جمالیان گفت: در استان مرکزی 95.1 درصد جمعیت نوبت اول، 88.4 درصد دوز دوم و 46.6 درصد نوبت سوم دریافت کردند. 19.2 درصد از جمعیت 5 تا 12 ساله استان مرکزی واکسینه شده و شهرستان خنداب با 42.7 درصد بیشترین میزان واکسیناسیون را دارد.

وی ادامه داد: بستری شدن کودکان در بیمارستان روند کاهشی دارد و بستری شدن 35 مورد در بهمن ماه به 17 مورد در اسفند رسید و خوشبختانه روند کاهشی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به پایان سال موضوع سفرها بسیار نگران کننده است و اگر عادی سازی و رعایت پروتکل های بهداشتی را در نظر نگیریم، شاهد از سرگیری سفرها خواهیم بود. پیک جدید. مشروط به پروتکل های انطباق.”

جمالیان گفت: نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در رستوران ها و پایانه های مسافربری در ایام پایانی سال یک نیاز مهم است و دستگاه های مختلفی باید برای نظارت بر اماکن بین راه به کمک دانشگاه بیایند.

وی افزود: علاوه بر این این روزها شاهد ازدحام جمعیت در اماکن بسته به ویژه بازارها و پاساژها هستیم و انتظار داریم اتاق اصناف با نظارت دقیق و میدانی به دانشگاه کمک کنند تا شاهد اتفاقات خاصی نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم 50 درصد است و در سطح طبقاتی کمتر است و همه باید کمک کنیم تا مردم عادی نشوند، زیرا تهدید بزرگی است و نگرانی برای آینده.”

وی گفت: مشارکت مردم یکی از موضوعات مهم در مدیریت بیماری عروق کرونر قلب است و افرادی که قصد سفر دارند باید سه نوبت را تکمیل کرده و حداقل یک هفته قبل از سفر به خود تزریق کنند.

نظری سرپرست معاونت سیاسی استانداری تاج مرکزی استان مرکزی گفت: خوشبختانه با اقدامات و خدمات ارزنده پرسنل بهداشتی و درمانی، گروه های جهادی و مردمی و همه مردم شاهد موج ششم بهبود بیماری و مشارکت ها هستیم. باید به ریشه کنی این بیماری ادامه داد.»

نظری بیان کرد: استان مرکزی مردمی آگاه و قدرشناس دارد و مردم آن استان همواره قدردان زحمات و خدمات کارکنان بوده اند که با روحیه جهادی و انقلابی سعی در خدمت صادقانه داشته اند.

وی ادامه داد: استفاده از همه فرصت های مردمی یکی از مهمترین مسائل موفقیت است و با توجه به پایان سال و نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال، مردم باید اهتمام داشته باشند.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری مرکزی گفت: خودیاری و پیشگیری علاوه بر پیشگیری از بیماری هایی مانند عروق کرونر در پیشگیری از سرقت و آسیب های اجتماعی موثر است و باید مورد توجه همه مردم قرار گیرد.


کاهش تعداد بیماران، بستری شدن و فوت ناشی از تاج در استان مرکزی

علیمحمدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی در هفته دوم اسفندماه یک هزار و 838 نفر بود، اما در هفته سوم اسفند با حدود 39 درصد کاهش به یک هزار و 126 نفر رسید.

علیمحمدی گفت: تعداد افراد بستری در هفته دوم اسفندماه با بیماری عروق کرونر قلب 229 نفر بود اما در هفته سوم اسفند با کاهش 45 درصدی به 126 مورد رسید.

وی ادامه داد: تعداد بیماران سرپایی درمان شده در تاج در هفته دوم اسفند 1609 مورد بود که این آمار در هفته سوم اسفند با کاهش 38 درصدی به هزار مورد رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در هفته دوم اسفندماه امسال 29 مورد در استان مرکزی و 27 مورد فوت ناشی از کرونا در هفته سوم اسفندماه گزارش شد که 7 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید