همکاری ایران و روسیه خطری جدی برای اسرائیل است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یایر لاپید، نخست وزیر اسرائیل هشدار داد که همکاری روسیه و ایران نه تنها برای اسرائیل، بلکه برای اوکراین، اروپا و کل جهان تهدیدی جدی است.

به گزارش میدل ایست مانیتور، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت و گو با شبکه روسی زبان RTVI مدعی شد: ایران یک کشور تروریستی خطرناک است و همکاری روسیه با آن همه جهان را در معرض خطر قرار می دهد.

وی همچنین از ادعای استفاده ارتش روسیه از پهپادهای ایرانی انتقاد کرد، اما بار دیگر تاکید کرد که تل آویو کمک نظامی مستقیم به اوکراین نخواهد کرد.

ایران هرگونه ارسال تسلیحات از جمله هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه را رد کرده و آنها را فضاسازی کشورهای غربی برای افزایش فشار بر تهران خوانده است.

هفته گذشته، دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین رسما اعلام کرد که از اسرائیل درخواست تجهیزات نظامی اضطراری کرده است. اما مقامات رژیم صهیونیستی در پاسخ به اوکراین اعلام کردند که به دلیل برخی ملاحظات عملیاتی نمی توانند به درخواست کیف پاسخ مثبت بدهند.

با این حال، بنی گانتز، وزیر دفاع آن رژیم، اعلام کرد که سیستم هوشمند هشدار سریعی در مورد حملات هوایی در اوکراین ارسال خواهد کرد.

روسیه پیشتر به اسرائیل هشدار داده بود که هرگونه کمک نظامی به اوکراین به روابط بین مسکو و تل آویو آسیب جدی وارد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید