عاشق دیالوگ‌های ظریف در سینمای ایران هستم

یک کارگردان آلمانی:

کارگردانی از کشور آلمان، که در جشنواره فیلم کوتاه تهران حاضر است گفت: من عاشق داستان‌سرایی قوی و دیالوگ‌های ظریف در سینمای ایران هستم. برای من بسیاری از فیلم‌های ایرانی منبع الهام در کارم بوده‌اند.


به گزارش خبرگزاری موج، بخش بین‌الملل جشنواره  فیلم کوتاه تهران به دلیل داشتن تاییدیه اسکار یکی از مهم‌ترین بخش‌های این جشنواره به حساب می‌آید.حتی شاید بتوان گفت که اعتبار بین‌المللی این جشنواره در سطح کشورهای اروپایی کم نظیر بوده و در سطح بالایی قرار دارد. همین مسئله باعث شده تا هر سال کارگردان‌های زیادی از کشورهای مختلف در بخش بین‌الملل فیلم کوتاه تهران حضور پیدا کنند.

ماجا کاستا کارگردان فیلم‌کوتاه داستانی «مونگاتا» از کشور آلمان که به بخش بین‌الملل چهلمین جشنواره فیلم‌کوتاه تهران راه پیدا کرده است، درباره این اثر توضیح داد: این فیلم‌کوتاه درباره دختری نیجریه‌ای است که پدرش را در حالی که سوار بر قایق است، هنگام عبور از دریای مدیترانه از دست می‌دهد. اما ناگهان او تبدیل به یک فضانورد می‌شود که در حال عبور از جاده‌ای به نام «مانگاتا»، به سمت ماه است. جاده‌ای که پدرش به او به‌عنوان راهی برای رستگاری و تحقق رویاهایش نشان داده بود.

وی ادامه داد: ایده این داستان در سیسیل متولد شد، زمانی که چند سال پیش با دختری 6 ساله آشنا شدم که به تازگی بدون والدینش با قایق به لامپدوزا رسیده بود. من متعجب بودم که بر او چه گذشته است. اصلا نمی‌توانستم درک کنم، بنابراین برای او این داستان را تصور کردم. البته که در تولید این فیلم کوتاه آژانس فضایی اروپا از من حمایت کرد.

این کارگردان با اشاره به حضور فیلم خود در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران اظهار کرد: من برای اولین بار است که در این رویداد شرکت می‌کنم، اما شهرت آن را از قبل و در مدرسه سینمایی‌ام شنیده بودم و برایم شناخته شده بود. در ماه ژوئن، در جریان جشنواره بین‌المللی فیلم کراکوف که در آن «مانگاتا» اولین نمایش جهانی خود را داشت، برخی از برگزارکنندگان و فیلمسازان به من توصیه کردند که این فیلم را به جشنواره فیلم‌کوتاه تهران هم ارسال کنم. تصمیم گرفتم در این جشنواره شرکت کنم، زیرا آن را یکی از بهترین‌ها در میان جشنواره‌های فیلم‌های کوتاه در جهان می‌دانم و مفتخرم که فیلمم برای جشنواره انتخاب شده است.

وی تأکید کرد: من عاشق داستان‌سرایی قوی و دیالوگ‌های ظریف در سینمای ایران هستم. برای من بسیاری از فیلم‌های ایرانی منبع الهام زیادی بوده‌اند، زیرا به مسائل پیچیده اجتماعی و سیاسی به شیوه‌ای بسیار حساس می‌پردازند، بدون اینکه حس ظریف طنز را فراموش کنند. اصغر فرهادی، رفیع پیتز، عباس کیارستمی، مجید مجیدی از فیلمسازان ایرانی هستند که آن‌‌ها را می‌شناسم و فیلم‌هایشان را دیده‌ام.

این کارگردان آلمانی در پایان گفت: امیدوارم داستان فیلم‌کوتاه «مانگاتا» با سینمای شما همخوانی داشته باشد. من هم کنجکاو و مشتاق تماشای دیگر فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی این رویداد هستم و منتظر الهام گرفتن از تعامل با تماشاگران و دیگر فیلمسازان حاضر در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران می‌مانم.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید