عاشورا یکی از سرمایه های بزرگ اسلام است/پرداخت حقوق در استان یزد خسارت سیل را جبران می کند


ساعت: 14:06
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1888038

آیت الله مدرسی امام جمعه لشکر مرکزی گفت: عاشورا حسینی یکی از سرمایه های بزرگ اسلامی و شیعی است که پیوسته مورد سوء استفاده و هجمه از ابعاد مختلف قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله سید محمد کاظم مدرسه ای در خطبه های نماز جمعه این هفته بخش مرکزی عاشورای حسینی یزد را یکی از پایتخت های اصلی اسلامی و شیعی دانسته و می گوید: این پایتخت دائما مورد هجمه و حمله قرار می گیرد، شبهه، تحریف و تحریف می کند. ابهام از ابعاد مختلف. که راهی برای از دست دادن آن سرمایه است.

وی بیان کرد: جامعه را از دو جهت می توان بر اساس قانون و روابط انسانی اداره کرد، اینکه اداره جامعه یا خانواده صرفا بر اساس قانون موفق نخواهد بود و جهنمی بیش نیست، اما عاشورا می خواهد جامعه بسازد، به این صورت که روابط انسانی بر مقررات قانونی ارجحیت دارد، برخلاف جوامع غربی که می خواهند جامعه را تنها بر اساس قانون اداره کنند، تعداد زیاد زندانیان در آمریکا با وجود قوانین سختگیرانه نمونه ای از این جامعه است.

امام جمعه مرکز یزد افزود: اسلام می گوید جامعه باید در کنار قانون با روابط انسانی اداره شود، البته ما به قانون نیاز داریم اما اولویت با روابط انسانی است. برخاستند تا اصحاب و یارانش بر اساس روابط انسانی به آنها کمک کنند و چنین شد که قهرمانی چون زهیر که در انحراف بود فریفته امام حسین (ع) شد و آماده جان دادن و بازگشت به زندگی شد. صد برابر در پای او

وی یادآور شد: قرآن می گوید پیوندها باید تقویت شود، جامعه مهدوی جامعه ای عادی، اما آرمانی است که بر اساس روابط انسانی و اصولاً احکام اسلامی مانند خم، زکات و… اداره می شود. همچنین بر اساس روابط انسانی است و اگرچه قانونی است، اما اگر فقط طبق قانون انجام شود و رابطه حل نشود، فایده ای ندارد.

آیت الله مدرسی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: با توجه به سیل های اخیر و خسارات مادی، معنوی و جانی ناشی از آن، ایران ششمین کشور حادثه خیز جهان است، بنابراین باید در زمینه های مختلف برای آن آسیب شناسی کرد. .

وی عدم همگرایی حاکمیتی را در سراسر کشور بیان کرد و افزود: باید مدیریت بحران را در سراسر کشور ارتقا دهیم و از تغییرات پی در پی در قوانین و دستورالعمل ها جلوگیری کنیم، همچنین باید استراتژی های عملیاتی را در اولویت قرار دهیم، متاسفانه قبل از بحران، راهبردهای پیشگیرانه را در اولویت قرار دهیم. آنچه را که با کمترین هزینه می توان انجام داد نادیده می گیریم و پس از بحران به دنبال استراتژی های عملیاتی پس از بحران هستیم.

امام جمعه مرکز یزد افزود: در آبگرفتگی یزد سه میدان و زیرگذر یزد که به نام ائمه جماعات نیز نامگذاری شده بودند بسیار تاثیرگذار بود.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت های لازم برای مدیریت شهری و روستایی وجود داشته باشد، ادامه داد: متاسفانه با وجود اقدامات تحسین برانگیز گروه های جهادی در حوزه مقابله با سیل در این زمینه ضعیف هستیم اما شهرداری باید فکر و برنامه ریزی کند. به طور جدی در حوزه آب های جاری در سطح شهری هستند.

مدرسی با تاکید بر لزوم پرداخت خسارات ناشی از سیل گفت: شاید دولت بودجه کافی نداشته باشد اما اگر حقوقی که متعلق به استان است به استان بازگردد می تواند این خسارت را جبران کند.

وی با اشاره به 26 مرداد سالروز شهادت صارمی و روز خبرنگار، رسانه ها را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: یکی از دلایل شهادت امام حسین (ع) نفوذ نادرست رسانه ها در اذهان است. عوام و عدم بصیرت، به گونه ای که این رسانه ها امام حسین(ع) را مبارز، قدرت طلب و مخالف صلح و ثبات اجتماعی می دانستند و برای تحریف افکار عمومی از شگردهای برچسب زنی و شخصیت پردازی استفاده می کردند.

امام جمعه مرکز یزد، رسانه های محلی را بیشتر امیدوارکننده و با اطلاع رسانی صحیح خواند و ادامه داد: ما نیازمند رسانه ای فعال، پویا و آینده دار هستیم که بتواند اخبار کاملا صحیح در برابر جنگ رسانه ای را پوشش دهد، این رسانه یکی از قدرتمندترین رسانه ها است. ابزار نرم نظام این جمهوری اسلامی است، البته همه ما باید رسانه باشیم، زیرساخت ها را فراهم کنیم و از رسانه های داخلی علیه دشمنان داخلی و خارجی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید