عدالت ملاک انسانیت است/ به دنبال دروغ و تحریف رسانه ای استکبار جهانی نباشیم


ساعت: 15:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۹
کد خبر: 1904818

آیت الله عبادی به بیش از 17 هزار دروغ رسانه های استکبار جهانی در حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: باید مراقب خود و فرزندانمان باشیم تا قربانی دروغ و تحریف استکبار جهانی نشویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقآیت الله سید علیرضا عبادی امروز در خطبه های نماز جمعه بیرجند اظهار داشت: انسان بهترین مخلوق است، اما این به تنهایی کافی نیست زیرا انسان مانند سنگی است که از معدن بیرون می آید و باید شکسته شود تا کیفیت او مشخص شود.

امام جمعه بیرجند نیز گفت: قدر و منزلت انسان با امتحان و سختی به دست می آید و خداوند آنها را جزو زندگی قرار داده و همه انسان ها را امتحان می کند.

وی با اعلام اینکه انسان به اندازه انسانیت ارزشمند است، افزود: عدالت یکی از معیارهای انسانیت است و اگر تمایلات ما به این بندگی مربوط به خدا و حقیقت باشد، نشانه انسانیت است.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه بندگی وسیله رشد انسان است و انبیا و ائمه عطار (علیهم السلام) مصداق و مصداق راه حق و بندگی خدا هستند، گفت: آنچه دارید در راه خداوندی که کمال است استفاده کنید. انسان است و اینجا ضرری نیست و شما ملت ایران اسلامی این راه را بخواهید تا فریب دشمن را نخورید.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه خداوند به هرکسی که راه اوست بصیرت عطا می کند افزود: سلامت و تربیت روح صدها برابر سلامت و تربیت بدن ارزشمندتر است.

وی با بیان اینکه ملاک ما باید حقیقت باشد و هر چه حقیقت است را بپذیریم، ادامه داد: کفر به معنای پوشاندن، نادیده گرفتن و زیر پا گذاشتن است; اینجا چهارراه ایمان و کفر است که در همه امور خود را با حق تطبیق می دهد اما در کفر دیگر حق را نمی بیند.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه کفر بیماری است که انسان را مبتلا می کند، گفت: حرص و آز یکی از صفات بد و بیماری های خطرناکی است که با آن دیگر حق را نمی بیند و نمی شنود و این همه اعمال رذیله و دزدی و خیانت را دارد و این از طمع است. .

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه طمع از اصول کفر است، گفت: منافقین از اسرائیل پول می گیرند و 17 هزار نفر از بهترین افراد این ملت را می کشند.

وی مشاهده کرد: مردی که از دشمن پول می گیرد، خودکشی می کند و اموال عمومی و خصوصی را به آتش می کشد، از حیوان پایین تر است.

آیت الله عبادی ادامه داد: حسد یکی دیگر از اصول کفر است که انسان را از دیدن حقیقت باز می دارد و مسئله حسد و نابودی آن عدد عجیبی در تاریخ و زندگی ما دارد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه تکبر از دیگر اصول کفر است، تصریح کرد: فکر فرعون این است که تکبر داشته باشد و حق در زندگی او مهم نیست و اگر میلیون ها نفر کشته شوند و به حق برسند برایش مهم نیست. برای رسیدن به اهدافت از دست رفته است.”

وی افزود: مستکبران تنها به فکر خوشی ها و برآورده شدن خواسته های نفسانی خود هستند و عواقب این بیماری از هر بیماری مسری خطرناک تر است.

آیت الله عبادی با اشاره به جنایات استکبار جهانی در کشورهای مختلف گفت: در صحنه هایی که استکبار جهانی و مزدوران آنها به دنبال آن هستند باید مراقب خود و فرزندان خود باشیم تا قربانی دروغ و تحریف استکبار جهانی نشویم. .

امام جمعه بیرجند به بیش از 17 هزار دروغ رسانه های استکبار جهانی در حوادث اخیر اشاره کرد و افزود: روزی همه ما باید در مقابل وجدان خود پاسخگوی اعمال خود باشیم، نمی توان از آزمون این وجدان رهایی یافت و اکنون موضوع خودکشی در ارتش آمریکا سروصدا به پا می کند، زیرا در نهایت این وجدان ها بیدار خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه وجدان اخلاقی جزء ذات انسان است و روزی به سراغ ما می آید، یادآور شد: حجاج بن یوسف پس از آن همه جنایتی که انجام داد، وجدان گرفت و حتی نتوانست بخوابد که اینطور نیست که انسان از آن فرار کند. .آهسته

آیت الله عبادی به قضاوت انسان در قیامت اشاره کرد و گفت: بت پرستی بازی ای است که اصل آن خودخواهی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید