رئیسی: در آن سوی مرزها به دنبال راه حل مشکلات نباشیم/کشورهای سلطه تا کنون گشایشی ایجاد نکرده اند/ باید قدردان همه بسیجیان باشیم.

رئیسی: در آن سوی مرزها به دنبال راه حل مشکلات نباشیم/کشورهای سلطه تا کنون گشایشی ایجاد نکرده اند/ باید قدردان همه بسیجیان باشیم.

رئیس جمهور سیدابراهیم رئیسی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ما مشکل لاینحل نداریم و همه مشکلات قابل حل است و راه حل مشکلات در دست متخصصان جوان است. ما نباید در آن سوی مرز به دنبال راه حل مشکلات باشیم آنها این کار را نکرده اند و فقط به دنبال منافع خود هستند.

سیدابراهیم رئیسی در دیدار با اهالی جاسک گفت: امروز همه شاهد خدمات ارزنده بسیج، خدمت و بودن در کنار مردم در سختی و گرفتاری، در سیل و زلزله بودند و همه شاهد بودیم که او چگونه خدمت کرد. محرومان و مستضعفان باید قدردان همه بسیجیان باشیم.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به سفر خود به شرق هرمزگان افزود: باید زودتر می رسیدم تا در خدمت مردم مهربان منطقه مکران باشم اما به دلیل مشغله کاری این موفقیت حاصل نشد و امروز فرصت را غنیمت شمردیم و آمدیم. به منطقه به مناسبت روز نیروی دریایی».

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات منطقه گفت: در حال حاضر مهم ترین موضوع اشتغال و کار است، ماهیگیری یکی از حرفه های جدی در اقتصاد منطقه و درآمدزایی برای منطقه است که باید انجام شود. با جدیت دنبال شد

وی ادامه داد: اقتصاد دریایی موضوع بسیار مهمی است و می توان برای فعال شدن اقتصاد دریایی کاری کرد. امروز یکی از برنامه های مهم دولت تبدیل سواحل مکران به قطب اقتصادی برای رونق تولید و تجارت برای کشور است.

رئیسی با تاکید بر اینکه استعدادهای زیادی در سواحل مکران وجود دارد که می تواند این نقطه را به یک نقطه استراتژیک اقتصادی و تروریستی مهم تبدیل کند، از سرمایه گذاران برای بازدید از منطقه جاسک دعوت کرد و گفت: امنیت سرمایه گذاری در این منطقه را تضمین می کنیم.

رئیسی گفت: به عنوان خادم دانشجو به این منطقه سفر کردم تا مشکلات منطقه را با مردم حل کنم به گونه ای که روستایی بدون آب شرب نباشد، صید طبق روال قانونی انجام می شود. و از سپاه و بسیج، کارآفرینان و سرمایه گذاران می خواهم که فعالیت اقتصادی در منطقه را جدی بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه امروز سرمایه گذاری در منطقه جاسک هم سرمایه و هم سود را تضمین می کند، گفت: منطقه مکران یکی از مناطقی است که جلوه وحدت ملی در آن به خوبی دیده می شود و شیعه و سنی در کنار هم زندگی می کنند زیبایی زندگی است.

رئیس جمهور با اشاره به لزوم انجام مسئولیت های اجتماعی توسط شرکت های منطقه، گفت: شرکت نفت در اینجا مستقر است اما انجام مسئولیت های اجتماعی این شرکت و مجموعه هایی که نفت این منطقه را روانه بازار می کنند انجام می شود. بر اساس قانون یکی از اولویت‌های ماست.» انجام مسئولیت‌های اجتماعی باید جزو اولویت‌های شرکت‌ها باشد تا دفعه بعد که به جاسک می‌آیم مشکلی پیش نیاید.

وی ادامه داد: استاندار و فرماندار بعد از این سفر به مشکلات مردم جاسک توجه کنند، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ما مشکل لاینحل نداریم و همه مشکلات قابل حل است و راه حل مشکلات در دست متخصصان جوان است، ما نباید مشکلات را حل کنیم، به فراسوی مرزها نگاه کنید، کشورهای مسلط هیچ روزنه ای ایجاد نکرده اند و فقط به دنبال منافع خود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید