خدمت بی منت نشانه این است که بسیجیان/بسیجیان نشان داده اند که نظام اسلامی توانایی اداره کشور را دارد.

ساعت: 14:39
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786696

نماینده مردم در سیاست، امنیت و امور اجتماعی استانداری اصفهان گفت: اگر فردی که ادعای بسیجی دارد اگر بخواهد بسیجی شود باید خدمتش خدمتی بدون مزد به مردم باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ صبحانه مشترک کارکنان دستگاه های اجرایی و اجرایی استان اصفهان به مناسبت هفته بسیج در استان اصفهان برگزار شد.

محمدرضا جنتسری صبح امروز به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: اولین ویژگی بسیج ولایتمداری است یعنی در منویات رهبری خوب عمل می کنیم. تراز ولایت مداری، تراز شهیدانی چون سلیمانی و کاظمی است و دومین ویژگی این است که با بصیرت و معرفت بدانیم وظیفه ما چیست. سرباز بودن و بصیرت خدمت به کشور مهم است و اگر ولایت مسیر را نشان دهد وجدان ما را به هدف می رساند. ولایی مربوط به کار و تحرک است و این شاخص نشان می دهد که چقدر ادعای شما بسیجی بودن صحت دارد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، سیاست امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: بسیج در هفته نیاز به تعامل خود با بسیج دارد و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، بسیج یک امر فرهنگی و فرهنگی است. این جمله و دستور بسیار پرمعنی و عمیق است. این فرهنگ الزامات و ویژگی هایی دارد که باید به آن اشاره کنیم و اگر این اصول را به خوبی ترویج کنیم، دنیا و آخرت ما تضمین می شود. یکی دیگر از ویژگی های بسیج خدمت بی منت به مردم است، فردی که ادعای بسیجی دارد اگر می خواهد بسیجی باشد باید خدمت بی منت به مردم باشد. بسیج باید دشمن باشد و کارکنان بسیج خادم مردم هستند و نمی گذارند مردم دلسرد شوند.

وی اذعان داشت: بسیجیان ما در این عرصه ها ایستاده اند تا نشان دهند نظام اسلامی توانایی اداره کشور را دارد و اگر در گذشته افرادی در رأس نظام بودند که به تفکر بسیجی اعتقاد نداشتند اما امروز چنین نیست. .افکار دینی و قوانین مبتنی بر قرآن می تواند باعث پیشرفت و اداره کشور شود، بسیج یک حرکت فرهنگی است و اشرافیت و تبعیض در فرهنگ بسیجی جایی ندارد، بسیج باید دشمن را ناامید کند، امروز دولت سیزدهم افتخار می کند که دولت بسیج است و ما از پوشیدن لباس بسیج به عنوان مدیر دولتی خجالت نمی کشیم.

جان نثاری ادامه داد: اگر امروز قدرت و قلم داریم و می توانیم با امنیت کامل کشور را اداره کنیم، این قدرت را شهدا به ما داده اند. به 24 هزار شهید استان اصفهان توجه داریم.» فرهنگ بسیجی هیچ گاه غرور را به ما القا نمی کند. ما بسیجیان به دفاع بیشتر از طبقات پایین جامعه افتخار می کنیم و باید در این راستا گام برداریم.

* چشم انداز ترسیم شده بسیج کارکنان متحول است

سرهنگ محمد شفیعی در این مراسم گفت: چشم انداز بسیج کارکنان در گام دوم انقلاب، ایجاد مجموعه ای مقتدر و نقش آفرین، متحول کننده، خدمت گرا و فراگیر از نهادها و نهادها با توانمندی های مادی و معنوی است. بسیج ده‌ها میلیونی و حمایت از اجرای سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و ایجاد و ارتقای سلامت اداری، جهادی و استانی از طریق تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب در دستگاه‌های اجرایی به سمت نوین. تمدن اسلامی و عزمی راسخ برای حل مشکلات و پیشرفت استان است.

فرمانده سازمان بسیج کارمندان استان اصفهان افزود: در این راستا و بر اساس راهبردهای سند ارتقای بسیج مصوب مقام معظم رهبری، چهار راهکار برای اجرای چشم انداز در حال اجراست و در دستور کار بسیج قرار دارد.اصفهان. سازمان ستاد کل استان “راهبرد اول پیشرفت است، در این راهبرد تربیت هشت میلیون جوان انقلابی با محوریت فعال سازی 450 پایگاه اداری در 27 حوزه انتخابیه و جذب 62 درصد از مدیران اجرایی.” مسئولین استان باید به 70 درصد برسد. در چشم انداز 1404.

وی گفت: توسعه و تقویت نظام تعلیم و تربیت با فعال سازی 350 حلقه صالحین در سطح ادارات و دستگاه ها در راستای تربیت کارکنان تراز انقلاب اسلامی از اهداف بعدی است. ساماندهی بسیجیان در خدمت اقدام جهادی برای رفع مشکلات مردم و افزایش رضایتمندی و کارآمدی نظام اداری با بهره برداری از 874 دفتر جهادی در 200 مسجد و پایگاه که از این تعداد 24 هزار و 700 مورد مربوط به 1950 نفر از مدیران و کارشناسان روستایی و شهرستانی پاسخگو بود. به مردم دوم، ایجاد 32 گروه جهادی با راهبرد ارائه خدمات فرهنگی، سازندگی، اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، مشاوره و کمک، آموزش و پزشکی در مناطق ضعیف و محروم.

شفیعی اذعان داشت: ایجاد نقشه در اردوگاه شهید سلیمانی با هدف اطلاع رسانی، آموزش، تشخیص و غربالگری، تشخیص و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و کمک های مومنانه که اقدامات زیادی در این زمینه انجام شده است. تهیه و توزیع 30000 پرس غذای گرم بین نیازمندان، خرید 589 کپسول اکسیژن و کمک به مراکز بهداشتی درمانی، تهیه 25000 بسته معیشتی، جمع آوری کمک های نقدی و ارائه در قالب کارت هدیه یک میلیاردی، اهدای 3000 عدد واحدهای خون و تهیه و توزیع بسته های بهداشتی در 200 هزار بسته آسیب دیده یکی از اقدامات بسیج کارکنان در راستای کمک رسانی صحیح است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات این سازمان در اجرای راهبرد سوم یعنی مقاومت مردمی مبتنی بر پدافند مردمی، تشکیل گردان بیت المقدس با مأموریت پدافندی 234 نفر و گروهان پلاس، حفظ انسجام گردان و گسترش امداد آموزشی، تجهیز برخی از یگان ها مطابق با طرح دفاع شخصی و آموزش و توانمندسازی و بکارگیری فرماندهان و بسیجیان در دفاع از مقرها طبق دستور شورای تامین استان در سه دوره آبان ماه 1395، اردیبهشت 1400 و آبان 1400 از اقدامات این بسیج به اهداف این راهبرد دست یافت.

فرمانده بسیج ادارات و ستاد استان اصفهان تصریح کرد: اقدامات بسیج کارکنان و ادارات استان اصفهان برای تحقق اهداف راهبرد چهارم یعنی راهبرد تحول و دستاورد سازمانی و تقویت بعد نهادی و مردمی بسیج، این است. راهبرد توسط اتاق فکر شکل می گیرد با جمعی از نخبگان بسیجی برای شناسایی و اولویت بندی آسیب ها، فرصت ها و تصمیماتی در نظام مدیریتی و حاکمیتی اتخاذ شده است.

در پایان این مراسم از فرماندهان بسیج تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید