عدالت واقعی با فاسدها مبارزه می کند (ایران تهدید طالبان را به فرصت تبدیل می کند) حسادت مذهبی برای حفظ انقلاب لازم است

ساعت: 18:23
تاریخ انتشار: 1400/10/24
کد خبر: 1800441

آنچه در ادامه می خوانید شرح خطبه های نماز جمعه کرج، فردیس، ساویب الله و مهرشهر است که ائمه جمعه به موضوعاتی مانند حسادت مذهبی، فرار شاه، مذاکرات وین و دیپلماسی پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکامام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه بعد از ظهر امروز با تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین (س)، تربیت این بانوی بزرگوار را در مدرسه سیدیکه طاهره دانست و گفت: ایشان تربیت شده اند. انسانی با بینش عمیق بود.

آیت الله حسینی همدانی افزود: حضرت ام البنین(س) فرزندان خود را به الگوی مکتب فاطمیه تربیت کرده و به آنان درس محبت، فداکاری، دینداری و ولایتمداری داده است، لذا این الگو برای زنان مسلمان است.

فرار شاه نشان از پیروزی انقلاب دارد

وی با اشاره به اینکه به فرموده امام خمینی (ره) فرار شاه در 26 دی ماه پیروزی انقلاب را رقم زد، گفت: طمع استکبار همواره ایران را دنبال کرده و مبارزه کشورمان با آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه پزشکان زن باید در خدماتی مانند سونوگرافی و معاینات مربوط به سایر بیماری ها به زنان خدمات ارائه دهند، خاطرنشان کرد: حداقل در بیمارستان های دولتی مردان نباید خدمات ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه پزشکان زن برای ارائه خدمات به بانوان در مصلی کرج مستقر هستند، گفت: دستگاه سونوگرافی برای این منظور آماده شده و این دستگاه برای ارائه خدمات به بانوان استان البرز باز است.

همچنین امام جمعه فردیس در نماز جمعه این شهرستان گفت: یکی از ویژگی های افراد متدین حسادت آنهاست و در واقع حسادت دینی از روحیه تقوا سرچشمه خواهد گرفت.

در مقابل طمع نباید سکوت کرد

حجت‌الاسلام حسینی افزود: اگر کسی چشمی به ارزش‌های دینی ایران داشته باشد، پاسخ قاطع خواهد گرفت. در نتیجه دفاع مقدس و اعمال نهم نیز برخاسته از حسادت مذهبی بود.

وی در بخشی دیگر با تاکید بر اینکه حسادت دینی به گفته رهبری ناجی کشور ما و بی تفاوتی مرگ بر انقلاب است، گفت: رانت خواری، طمع و بی حجابی گناه است و نباید سکوت کرد.

امام جمعه فردیس، حفظ انقلاب را در گرو حسادت دینی دانست و تصریح کرد: کاهش حساسیت نسبت به ارزش‌های انقلابی موجب بی‌غیرت در جامعه می‌شود، البته نمی‌توان به نام حسادت دینی، کسی را آزار داد.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه باید از فضای مجازی به عنوان فرصتی برای تبیین جهاد استفاده شود، گفت: دستگاه های انتظامی و قضایی فردیس باید قاعده سوت را در شهرستان معرفی کنند.

وی مبارزه با طاغوت های مفسد را عدالت واقعی خواند و در بخشی دیگر افزود: امروز علاوه بر ضعف ها و انتقادات باید نقاط قوت را دید و آنها را تشویق کرد تا مردم را امیدوار کنند.

امام جمعه مهرشهر کرج در خطبه های نماز جمعه گفت: سیره و سیره حضرت ام البنین (سلام الله علیها) به صبر و فداکاری مزین شده است و می تواند الگوی ارزشمندی برای بانوان باشد.

رزمایش ایران رجز خوانی بیش از حد دشمن را خنثی کرد

حجت‌الاسلام یدالله رضایی افزود: شهید نواب صفوی بود که قانون اساسی حکومت اسلامی را در کتاب حق نوشت و ایده تشکیل حکومت اسلامی را مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز عده ای می گویند دین باید از سیاست جدا شود و در سیاست سیاستمداران حاکم بر کشور نقشی نداشته باشد، گفت: این شهید بر امام خامنه ای هم تأثیر گذاشت.

امام جمعه مهرشهر گفت: متاسفانه رسانه های بیگانه و منفعلان داخلی برای نشان دادن انفعال و شخصیت زدایی تیم مذاکره کننده هسته ای جریان معکوس ایجاد کرده اند.

حجت الاسلام رضایی گفت: معتقدند ایران به بن بست رسیده است و باید مذاکره شود. اگر توافقات با آمریکا حاصل نشود، جنگ رخ می دهد، اما ایران با تمرین های هوشمندانه از لاف زدن های بیهوده استفاده می کند.

وی افزود: ایران چیزی جز پایبندی غرب به توافقات نمی خواهد، آمریکایی ها درگیر غیر متعهد نبوده اند، ایران عجله ندارد و در یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود.

امام جمعه ساویب الله نیز در نماز جمعه این شهر گفت: از حسن حکومت داری دستگاه دیپلماسی کشور و استقبال طالبان افغانستان تشکر می کنیم.

ایران از تهدید طالبان سوء استفاده می کند

حجت الاسلام محتاری افزود: امروز ابتکار عمل به فضل خداوند متعال در منطقه به دست ایران اسلامی است. آنچه ایران در این رویارویی به دنبال آن است، حکومتی فراگیر از همه مردم، طبقات و مذاهب در افغانستان است.

وی با تاکید بر اینکه ثبات، امنیت و شکوفایی افغانستان آرزوی ملت و مسئولان ایران است، گفت: در این راستا دستگاه دیپلماسی کشورمان در حال مذاکره بین گروه های مختلف افغانستانی است.

امام جمعه ساوی الله گفت: دشمن با حضور طالبان در منطقه و تسلیم افغانستان به طالبان، تهدیدی جدی در شرق ایران انجام داد، اما این تهدید به فرصت تبدیل می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید