عدم افزایش دستمزد در شرایط فعلی به معنای کشتن کارگران است

عدم افزایش دستمزد در شرایط فعلی به معنای کشتن کارگران است

محمدرضا صباغیان بافقی در گفت وگو با شفقنا در خصوص افزایش دستمزد کارگران گفت: ریشه های تورم زیاد است و امروز شاهد تورم در کل جامعه هستیم. بنابراین عدم افزایش دستمزد کارگران در این شرایط باعث مرگ کارگران می شود. چون این کارگران در این محیط زندگی می کنند.

وی ادامه داد: جالب است که دستمزد برخی افراد با سرعت بالا در حال افزایش است و حتی مجلس سقف دستمزد برخی افراد را افزایش داده است که به نظر می رسد این کارها مشکلی برای تورم ایجاد نمی کند، بلکه کارگر را عامل آن می دانند. تورم که درست نیست

وی ادامه داد: باید نقدینگی را کاهش دهیم اما نباید هیزم را بالای سر کارگر بزنیم. دولتمردان فکر می کردند باید در شاخه اقتصادی کشور تغییراتی ایجاد کنند که منجر به تغییر رئیس کل بانک مرکزی شد، اما به نظر من این روند نمی تواند خیلی تاثیرگذار باشد، زیرا افزایش تورم دلایل مختلفی دارد که ما به آن اشاره می کنیم. باید به درستی نگاه کرد. تغییر رئیس جمهور ممکن است در کوتاه مدت اثر روانی داشته باشد، اما از آنجایی که علل تورم موضوع دیگری است، در کوتاه مدت دوباره افزایش خواهد یافت.

آقای صباغیان بافقی گفت: تا زمانی که تولید مناسب نداشته باشیم و کسب و کار در جامعه جایگاهی برای خود پیدا نکند طبیعتا نمی توانیم ارز داشته باشیم. تا زمانی که تولید ما افزایش پیدا نکند و کیفیت محصول مناسب نباشد، نمی توانیم رقابت و صادرات مناسب داشته باشیم و این وضعیت ادامه خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون با شرایط تورم فعلی رقم معافیت مالیاتی 7 میلیون تومانی مناسب نیست، زیر خط فقر 18 میلیون تومان است. بنابراین سقف معافیت مالیاتی نباید ۷ میلیون تومان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید