عدم حضور شهردار شیراز جلسه را باطل کرد/ تصمیم نهایی روز شنبه اتخاذ می شود


ساعت: 21:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۰
کد خبر: 1889284

هاجری با بیان اینکه شهردار در شیراز حضور نداشت، تاکید کرد: استاندار و شهردار شیراز روز شنبه در جلسه حضور خواهند داشت و صحبت، امضا و سایر اقدامات قانونی برای این جلسه به تعویق افتاده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه ، یک منبع آگاه از برکناری شهردار شیراز امروز خبر داد و گفت: جلسه غیرعلنی شورای شهر امروز با دستور کار استیضاح شهردار و با 9 رای موافق شورای شهر برگزار شد. موافقت با استیضاح شهردار بدین ترتیب سید احسان اصنافی از مسئولیت برکنار شد و سید مصفا معاون مالی شهرداری سرپرست شهرداری شد.

در همین راستا خبرنگار شیراز با محمدرضا هاجری سخنگوی شورای شهر شیراز گفت و گو کرد و موضوع را پیگیری کرد.

سخنگوی شورای شهر شیراز در خصوص استیضاح شهردار این کلانشهر به خبرنگار ما گفت: در جلسه امروز (پنجشنبه 29 مردادماه) موضوع استیضاح مطرح شد اما از آنجایی که نه شهردار و نه نماینده استاندار در جلسه حضور نداشتند. در این جلسه مقرر شد جلسه استیضاح ساعت 8 صبح روز شنبه 31 مرداد ماه برگزار شود و شهردار باید با حضور استاندار شیراز تشکیل و رسمیت یابد. وی افزود: طبق قانون پس از سوال از شهردار در صورت عدم رضایت اعضای شورا حداقل 5 نفر می توانند درخواست استیضاح کنند که این اتفاق افتاد و جلسه استیضاح روز شنبه خواهد بود.

هاجری در خصوص عدم حضور شهردار در جلسه گفت: شهردار در شیراز حضور نداشت و نتوانست در جلسه امروز شرکت کند. با توجه به اینکه ساعت 2 بامداد امروز به مشهد رفته بود و پرواز برگشت، بلافاصله پس از پایان جلسه شورا در فرودگاه شیراز به زمین نشست.

سخنگوی شورا تاکید کرد: استاندار و شهردار شیراز روز شنبه در جلسه حضور خواهند داشت و صحبت، امضا و سایر اقدامات قانونی به این جلسه موکول شده است.

وی در خصوص جلسات شورا در دو روز گذشته گفت: جلسات دیروز و امروز جلسات همدلی، همفکری و مشورت اعضای شورا بود، امروز قرار نبود چیزی در خارج منعکس شود. نتیجه روز شنبه به طور رسمی اعلام خواهد شد.

هاجری در خصوص برگزاری علنی جلسه استیضاح گفت: به عنوان رئیس شورا خواهان برگزاری علنی این جلسه هستم. اگر قرار است کاری را انجام دهیم که به آن اعتقاد داریم، باید شفاف باشد. رسانه ها محرمانه هستند و مردم باید از پرسش ها، دلایل و پاسخ ها آگاه باشند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که جلسه غیرعلنی روز شنبه رای داده نشد، امکان برگزاری علنی این جلسه وجود دارد اما تصمیم گیری در این مورد با رئیس شورا است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید