عدم قطعیت در محاسبه حقوق بازنشستگی

عدم قطعیت در محاسبه حقوق بازنشستگی

علی دهگانی کیا با اشاره به مبنای محاسبه مستمری در سال 1401 به ایران گفت: طبق ماده 111 قانون تامین اجتماعی، مستمری نباید کمتر از حداقل دستمزد کارگران عادی باشد. بر اساس این ماده، سازمان تامین اجتماعی موظف است مستمری های پرداختی به مستمری بگیران، از کارافتادگان و بازماندگان را به گونه ای تعدیل کند که هیچ گاه کمتر از حقوق تعیین شده سالانه توسط دستگاه های ذیربط (شورای عالی کار) نباشد. ).

دهقانیکیا افزود: شایعات و شایعاتی که این روزها در اخبار و رسانه ها درباره افزایش حقوق بازنشستگان می شنوید یا می خوانید ناشی از ابهام ایجاد شده در بند 4 تبصره 12 قانون دستمزد مصوب مجلس شورای اسلامی است. . جلسه ای با نمایندگان کانون بازنشستگان برگزار کردیم که امیدواریم هر چه زودتر این مشکل حل شود تا دل 4 میلیون مستمری بگیر تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی شاد شود.
رئیس کانون بازنشستگان استان تهران با اشاره به افزایش مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی در ارتباط با مواد 96 و 111 قانون تامین اجتماعی با ماده 41 قانون کار و بخشنامه حقوق 1401، گفت: اضافه 515 هزار نفر خیر. برای بازنشستگان کمتر از مصوبه شورای عالی کار می خواهند.

دهگانی کیا در پایان گفت: طی دو ساعتی که در دومین نشست مشترک با مسئولان تامین اجتماعی در خصوص افزایش مستمری بازنشستگان وقت گذاشتیم به نتایج مطلوب دست یافتیم و هر دو گروه موافق هستند و در صورت رفع این ابهام به نتیجه خواهیم رسید. نتایج مورد نظر. .

در روزهای پایانی اسفند 1400 با تلاش وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی میزان افزایش حقوق مشخص و ابلاغ شد. اکنون در سال جدید جلسات مختلفی برای تعیین مستمری موسوی رئیس سازمان تامین اجتماعی برگزار شده است که وی ابراز امیدواری کرد و گفت: هدف این سازمان است.

بر اساس آمار سازمان تامین اجتماعی بیش از 14 میلیون و 515 هزار بیمه شده پایه تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند که از این تعداد در مجموع 43 میلیون بیمه شده این سازمان از خدمات درمانی تامین اجتماعی استفاده می کنند. بر اساس آمارهای موجود اکنون حدود 4 میلیون بازنشسته تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید