عدم قطعیت مدیریت سازمان سومات خراسان جنوبی بر تولید


ساعت: 10:31
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909661

متأسفانه پس از گذشت بیش از یک سال از عمر دولت سیزدهم، سرنوشت حاکمیتی سازمان صلح خراسان جنوبی به عنوان یکی از مهمترین نهادهای دست اندرکار در توسعه و پیشرفت استان ناشناخته و بلاتکلیف مانده و موجب افسردگی و بی انگیزگی در جامعه شده است. بدنه سازمان و همچنین حوزه صنعت و تولید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، بیش از یک سال از تشکیل دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی می گذرد، دولتی که مایه امید مردم و همه اقشار برای رفع مشکلات موجود شده و بر این اساس انتظار می رفت پس از تشکیل دولت و جایگزینی نیروهای انقلابی و تازه نفس به جای بنیانگذاران وضع موجود، روند تحول آغاز شود.

اما متاسفانه خراسان جنوبی در زمینه انتصابات همیشه سرگردان و سرگردان است و از این نظر همیشه در انتهای جدول قرار دارد. در این رابطه؛ در حالی که پس از تشکیل کابینه دولت بلافاصله استانداران بسیاری از استان ها انتخاب شدند، اما روند انتخاب استاندار خراسان جنوبی بیش از 4 ماه به طول انجامید و در تمام این مدت فضای سیاسی استان و بازار فرصت ها و شایعات داغ بود

اما پس از انتصاب استاندار در آذرماه سال گذشته؛ همه مردم و اقشار مختلف منتظر تغییر مدیران بی انگیزه در سطوح مختلف مدیریتی و سازمانی بودند که البته این روند نیز با تاخیر پیش رفت. اما پس از یک سال؛ هنوز پازل تغییرات اداری در استان تکمیل نشده که نارضایتی را به همراه داشته است.

یکی از سازمان هایی که انتظار می رود تغییرات مدیریتی آن تسریع شود، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به عنوان یکی از نهادهای موثر در توسعه تولید، سرمایه گذاری، توسعه اقتصادی و تجاری است که بخش قابل توجهی از پیشرفت را به خود اختصاص داده است. و توسعه استان بستگی به راهکارها و حمایت های موثر این سازمان دارد.

اگرچه مقام معظم رهبری امسال را سال رونق تولید دانش بنیان نامیدند، اما در 8 ماه گذشته امسال تحرک و پویایی در عرصه تولید و شهرستان ها و نواحی صنعتی استان وجود ندارد، بلکه روحیه است. افسردگی و بی انگیزگی از سطح مدیران به لایه های پایین و واحدهای تولیدی نفوذ کرده است.


انگیزه ای برای کار در سازمان صمت وجود ندارد

یوسفی مدیرعامل کارخانه مهراس کویر در گفتگو با خبرنگار خاورستان گفت: متاسفانه با وجود گذشت بیش از یک سال از دولت سیزدهم، هنوز تکلیف مدیریت برخی نهادهای حساس مانند سازمان حراست مشخص نشده است.

وی با اشاره به اینکه با بلاتکلیفی رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی، واحدهای تولیدی نیز قطعی نمی شوند، گفت: در صورت ابقای رئیس فعلی سازمان، باید این کار انجام شود و اگر باید انجام شود. واگذار شود، تکلیف این سازمان با جابجایی آن روشن شود

مدیرعامل این کارخانه مهراس کویر تصریح کرد: با توجه به اینکه چند سالی است که شعار حمایت از تولید و رونق آن مطرح شده است، باید گفت امسال اتفاق خاصی در رونق صنعت، معدن و تجارت رخ نداده است. به خصوص در حوزه شرکت های دانش بنیان در این حوزه کار می کنیم و اهمیت ویژه ای دارد، سقوط نکرده است.

وی ادامه داد: به نظر من همین بلاتکلیفی مدیریتی دلیل بی انگیزگی برای ادامه و انجام کار در این سازمان است و متاسفانه بیشتر انرژی رئیس فعلی سازمان صرف حفظ وی در این سمت می شود.


درباره ماندن یا رفتن از ریاست سازمان صمت نظرات متفاوتی وجود دارد

یوسفی خاطرنشان می کند که همانطور که معروف است; رئیس فعلی سازمان صمت از استان و استان حمایت های رشته ای دارد، اما نهادها و تولیدکنندگان دیگر به دنبال تغییر وی هستند، وی گفت: متاسفانه اختلاف نظرهایی که همیشه در مورد انتخاب مدیران وجود داشته است. استان مشکلاتی را برای استان ایجاد کرده است و اکنون این اختلاف نظرها باعث شده بخش خصوصی و بخش وسیع صنعتی و معدنی آسیب ببیند.

وی ادامه داد: متأسفانه هیزم این بلاتکلیفی و عدم همفکری در حال خورده شدن به سمت صنعت است و برای دولت نیز خوب نیست که پس از گذشت یک سال هنوز تصمیمات بسیاری از مدیران بلاتکلیف مانده است که این نشان دهنده ضعف و ضعف است. سیستم و مدیریت».

مدیرعامل کارخانه مهراس کویر افزود: با وجود گذشت 8 ماه از سال گذشته، واحدهای تولیدی عملاً نمی دانند فردا چه اتفاقی می افتد و نمی دانیم از الان تا پایان سال چه اتفاقی خواهد افتاد. . من رشته معدن را نمی دانم. اما در حوزه صنعت که فعالیت ماست، طی 8 ماه گذشته از حضور مسئولان و رئیس سازمان صمت خبری نبود.


رهبران فعلی سازمان منفعل هستند

یوسفی با بیان اینکه مدیران فعلی سازمان صمت منفعل هستند و نتیجه فعالیت آنها را نمی بینیم، گفت: متاسفانه مصوبات ستاد تسهیل نیز نتیجه و ضمانت اجرایی ندارد و سازمان صمت به عنوان دبیر این ستاد. مرکز فرماندهی؛ در این شرایط بحرانی از زمانی که در اختیار دارید برای حل مشکلات استفاده کنید. او رها نمی کند و از همه چیز دست کشیده است.

وی تصریح کرد: درست است که رئیس فعلی سازمان صمت یک نیروی بومی است که سال ها در صنعت و معدن استان حضور دارد و مشکلات را می شناسد و به آنها احترام می گذارد اما گاهی تغییرات بد نیست. چرا که او قطعاً در این سال ها تمام تلاش خود را کرده است و ممکن است برنامه، هدف و انگیزه خاصی برای تغییر شرایط نداشته باشد.

مدیرعامل کارخانه مهراس کویر تصریح کرد: در واقع حضور مستمر مدیران در یک مکان خوب نیست زیرا اگر فردی توانمند و با انگیزه بیاید می تواند در بخش خصوصی و تولیدی تحرک ایجاد کند.


فعالیت سیاسی جایگزین کار و تلاش می شود

یوسفی با اشاره به اینکه متأسفانه به جای رونق تولید، فعالیت های سیاسی جای کار و تلاش را گرفته است، گفت: شرایط به گونه ای است که تولید و صنعت عقب مانده است در حالی که با توجه به شعار امسال و تاکید بر مشکل وجود دارد. از تولید، سرمایه گذاری باید انرژی بیشتری انجام شود.

وی بیان کرد: اگر یک مدیر پست; دیگر خروجی و برنامه ندارد، نباید به بهانه بومی و اشرافی بودن برای همیشه بماند. زیرا بسیاری از مدیران جوان، توانمند و با انگیزه هستند که می توانند تحرک و شتاب را به عرصه صنعت و معدن بیاورند.


بی توجهی به اولویت ها و وظایف سازمانی

فردی که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با خبرنگار خاورستان به عدم توجه رئیس سازمان حراست استان به اولویت های اصلی این سازمان یعنی انجام وظایف خود در سه حوزه صنعتی اشاره کرد. معدن و تجارت گفت: متأسفانه به جای برنامه های ذاتی سازمانی، فعالیت های عمرانی غیرضروری در سازمان حراست استان دنبال می شود که باعث تحمیل هزینه های دولت، فاصله گرفتن نیروی انسانی از امور جاری به دلیل تخریب محل کار و … وضعیت ناامن

وی با اشاره به وجود تبعیض در نحوه پرداخت مزایایی از جمله اضافه کاری به نیروهای سازمان، گفت: کنار گذاشتن نیروهای ارزشمند در مجموعه سازمان، ایجاد حاشیه برای آنها و تهدید به تنزل رتبه. در پست های سازمانی، جابجایی و تبعید به شهرها از دیگر مواردی است که باعث نارضایتی کارکنان می شود.

گزارش خبرنگار ما حاکی از آن است که پس از گذشت 17 ماه از دولت و یک سال خدمت دکتر زوانات در استان خراسان جنوبی، بسیاری از فعالان صنعت و معدن خواستار انتصاب رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید