عدم پرداخت به منظور کاهش یارانه نیست / اعتراض به یارانه ها با دید باز، منعطف و غیر دقیق بررسی می شود.


زمان: 09:32 ساعت
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838593

فاطمی گفت: به مردم این اطمینان را می دهیم که دولت با همه اعتراضات به عدم پرداخت یارانه ها با دید باز، منعطف و غیر سخت گیرانه برخورد خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، مهران فاطمی استاندار یزد شب گذشته در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اجرای طرح توجیهی یارانه ها گفت: .

فاطمی با بیان اینکه وجه اشتراک همه رسانه ها، منتقدان و مسئولان بهبود شرایط مردم و حمایت از مردم است، افزود: به مردم این اطمینان را می دهیم که دولت با همه اعتراضات به عدم پرداخت یارانه به صورت علنی، منعطف و غیرقابل برخورد خواهد بود. اکید «کم کم بسیاری از افرادی که یارانه نگرفته اند به حسابشان واریز می شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال بسیاری از روحانیون، ائمه جماعات و یا مدیران مؤسسات خیریه و فرهنگی و بسیاری از افرادی که گردش مالی آنها از دریافت مبالغ کلان بوده است باعث عدم پرداخت یارانه شده است و همه این موارد با دقت بررسی و اجرا خواهد شد. “

استاندار یزد گفت: رصد وضعیت اقتصادی کنونی کشور و منطق حاکم را نمی توان نادیده گرفت و رسانه ها باید در سطحی بالاتر از سطح عمومی جامعه بیندیشند و جریان آرامش را برای مردم ایجاد کنند چرا که شخصی دو نفر نیستند اما اکثر کارشناسان و اقتصاددانان آن را ضروری می دانند در حالی که این طرح علاوه بر یک تکلیف عقلایی یک تکلیف قانونی نیز می باشد.

وی با بیان اینکه دولت موظف به اجرای این قانون است، گفت: مدیران سه قوه، عقلا، اقتصاددانان این تصمیم را اجرا کرده اند و در چارچوب قانون بودجه دولت باید بر این موضوع نظارت داشته باشد و از سوی دیگر دولتی وجود ندارد. در ابتدا به گونه ای رفتار نمی کرد که سرمایه اجتماعی اش را به خطر بیندازد و دولت سیزدهم با برنامه ای تمام عیار و جسورانه پشتش را زیر این بار سنگین بلند کرد تا کمر مردم خم نشود.

فاطمی گفت: اجازه نمی دهیم نماینده دولت حق یک نفر را ضایع کند و هر اعتراضی و حقوق بشری را به شکل های مختلف مورد جفا قرار خواهیم داد و برای احقاق حق هموطنان از هیچ چالش و جفای دوری نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه همه اقدامات به نفع مردم انجام شده است، گفت: اینکه دولت از یک سو 57 درصد حقوق کارگران را افزایش می دهد، اما از سوی دیگر می خواهد یارانه ها را کاهش دهد و اگر واقعاً دولت می خواست، تناقض است. برای کاهش یارانه ها.» او جایی برای اعتراض نگذاشت و مردم را برای مقابله با اعتراض بسیج کرد.

استاندار یزد با بیان اینکه بدون تردید اجرای چنین پروژه بزرگی دارای پیش لرزه و پس لرزه است، اذعان داشت: نگذارید کسی خیس شود اما تمام تلاش ما این است که این طرح برای مردم شیرین شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید