عراق: ما بدهی تهران را به طور کامل پرداخت کردیم، اما تحریم های آمریکا مانع از انتقال پول به ایران می شود

عراق: ما بدهی تهران را به طور کامل پرداخت کردیم، اما تحریم های آمریکا مانع از انتقال پول به ایران می شود

وزیر برق عراق گفت: این وزارتخانه بدهی های بدهی خود به ایران را به طور کامل بازپرداخت کرده است، اما مسائل مربوط به بانک تجارت به دلیل تحریم های آمریکا، تحویل دارایی ها را با مشکل مواجه می کند.

زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق، گفت که کاهش تولید برق پس از آن اتفاق افتاد که عراق به اوج تولید 26000 مگاوات رسید.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی گفت که میزان برق تولیدی به دلیل کمبود گاز به 20600 مگاوات رسیده است.

وزیر برق عراق افزود: به محض بازگشت گاز به سطح قبلی، میزان تولید نیز افزایش می یابد و ساعات دسترسی به برق مانند گذشته خواهد بود.

زیادعلی فاضل در این خصوص خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر مذاکرات عمیقی با ایران در خصوص تامین گاز انجام شده است.

وی توضیح داد که وزارت برق عراق به طور کامل بدهی ها را پرداخت کرده است، اما مشکلات بانک تجارت به دلیل تحریم های آمریکا مانع از تحویل اموال شده است.

وی تاکید کرد: وزارت برق عراق تمام گاز مورد نیاز ایران را پرداخت کرده است اما مشکلات مربوط به بانک TBI به دلیل تحریم های آمریکا مانع از انتقال این مبالغ به ایران شده است.

سخنگوی وزارت برق عراق پیشتر تاکید کرده بود که ایران در مورد قطع گاز هشدار نداده و عراق را با قطع گاز غافلگیر کرده است.

وی دلیل این کاهش گاز ایران را این است که ایران در پاسخ به عراق گفته است که ما در عراق اموالی داریم که باید پول پرداخت شود.

دیروز، چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه از دولت عراق خواست تا آمریکا را وادار کند که تقاضای صادرات گاز ایران را فوراً آزاد کند.

شب گذشته احمد موسی، سخنگوی وزارت عراق گفت که این وزارتخانه بدهی های خود را به ایران برای واردات گاز به بانک تجاری عراق پرداخت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل تحریم‌های آمریکا برای تحویل پول به ایران با مشکلاتی مواجه است و برای تحویل کالا، نیازهای بشردوستانه و واکسن به ایران توافق شده است.

دیدگاهتان را بنویسید