مبادله پول با پول به طور کامل جلوگیری می شود


ساعت: 22:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1816165

حسین کنعانی مقدم با بیان اینکه موضوع مبادله زاگری با پول به طور کامل رد شد، گفت: سال هاست که پرونده ادعاهای ایران از انگلیس در لاهه مطرح شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین کنعانی مقدم در گفت وگو با شبکه خبری تهران نیوز با تحلیل و تحلیل و گاه تفسیر نادرست رسانه های دشمن از آزادی نازنین زاگری گفت: متاسفانه رویکرد رسانه ای جمهوری اسلامی مناسب نبود.

وی افزود: به دلیل استقلال سه قوه در کشور، قوه قضائیه زاگری را به پنج سال حبس محکوم کرده است، ایران از بریتانیا سال ها در لاهه به سر می برد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: ایران در خصوص دعاوی خود علیه انگلیس چندین حکم محکم در دادگاه های بین المللی ارائه کرده و انگلیسی ها به بهانه های مختلف از پرداخت مطالبات به ایران خودداری می کنند.

کنعان گفت: ایران بارها از دولت بریتانیا غرامت خواسته است.

وی توضیح داد: یکی از شکایات ایران در خصوص این دعاوی، مطالبات مالی بود و انگلیسی ها سعی کردند موضوع را به جاسوسان خود در ایران مرتبط کنند.

این کارشناس سیاسی گفت: منبع اطلاعاتی بیگانگان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات است و از طریق قوه قضائیه این موضوع را رصد می کنند و این نشان دهنده هماهنگی و اتحاد مسئولان ایرانی است.

کنعان گفت: این واقعیت که رسانه های انگلیسی در حال بوق و کرنا کردن پرونده زاگری هستند نشان می دهد که آنها جاسوس بودن او را پذیرفته اند و حاضرند برای تبادل یک جاسوس 530 هزار دلار بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه های انگلیسی در واقع محکوم به جاسوسی شده اند، از سوی دیگر متأسفانه برخی رسانه ها و جریان های سیاسی ایرانی وانمود می کنند که این پول ها با سناریوی انگلیس برای توجیه افکار عمومی علیه آزادی زاگری پرداخت شده است.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: در حالی که موضوع گروگان گیری کذب محض است و این دو تابعیتی با ویزا در ایران محاکمه می شود، باید مراحل محاکمه را طی کند و ایران به فکر کاپیتولاسیون نیست.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید