نماینده مجلس: در صورت رد مجدد «طرح شفافیت» به طور کامل از دستور کار خارج می شود

نماینده مجلس: اگر

روز جدید : سمیه محمودی، سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت طرح شفافیت مجلس را تشریح کرد. وی تاکید کرد: در صورت رد مجدد طرح شفافیت از سوی نمایندگان مجلس، این طرح از دستور کار مجلس خارج می شود.

سخنگوی آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به تشریح وضعیت اجرای طرح شفافیت در مجلس پرداخت.

سمیه محمودی، سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، آخرین وضعیت قانون شفافیت آراء مجلس را تشریح کرد:

وی افزود: پیش نویس کمیته اجرایی بلافاصله وارد طرح شد اما به دلیل نواقص طرح، کارگروهی با حضور کارشناسان برای ارزیابی طرح تشکیل شد که در نهایت در کمیته بررسی و تصویب شد. در یک جلسه عمومی

سخنگوی کمیسیون قوانین مجلس گفت: اکثریت نمایندگان با این لایحه موافق بودند، اما ادامه داشت زیرا این لایحه باید دو سوم آرا را تغییر می داد، زیرا شامل اصلاح آیین نامه مجلس می شد که با 2 رای به 5 رای به تصویب نرسید.

محمود افزود: زمانی که این طرح در صحن علنی رد شود، از دستور کار خارج می شود، اما بر اساس ماده 130 آیین نامه داخلی مجلس، طرحی که رد شده و از دستور کار خارج شده است، می تواند با امضای 50 به دستور کار برگردانده شود. نمایندگان مجلس

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس مجددا خواستار در دستور کار قرار گرفتن طرح شفافیت شدند و مواردی مانند شفافیت مصوبات و تصمیمات هیات مدیره را اضافه کرد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس گفت: در نهایت پس از جمع بندی در کمیسیون، این طرح برای درج در دستور کار به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد. البته چند هفته است که طرح شفافیت در دستور کار هفتگی هیات مدیره قرار دارد اما در دستور کار نیست.

سخنگوی کمیسیون آیین نامه مجلس تاکید کرد: در صورت رد مجدد طرح شفافیت از سوی نمایندگان، این طرح از دستور کار مجلس خارج می شود.

دیدگاهتان را بنویسید