عزم جدی ایران برای توسعه همه جانبه روابط با برزیل


ساعت: 10:32
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893735

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به تعاملات سیاسی، اقتصادی و بین فردی ایران و برزیل بر عزم و اراده ایران برای توسعه همه جانبه روابط با این کشور تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی باقری کنی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و کنت نوبرگا معاون خاورمیانه، اروپا و آفریقا وزیر امور خارجه برزیل در چارچوب برگزاری یازدهمین دور رایزنی های سیاسی دو کشور در خصوص دوشنبه 7 شهریورماه در تهران دیدار و درباره مهمترین مسائل روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای گفت وگو کردند و در مورد بین المللی مورد علاقه خود گفتگو کردند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به اتفاقات بین المللی اخیر از جمله جنگ در اروپا، با تاکید بر مقاومت ایران در برابر جنگ، گفت: یکجانبه گرایی عرصه ابتکار را رها کرده است و اکنون دنیا چندجانبه است که می تواند پاسخگوی شرایط جنگ باشد. شرایط و الزامات تعیین کننده نظم نوین جهانی

باقری کنی، قوت، پویایی و ضعف مولفه های سخت و نرم قدرت ایران را برشمرد و تصریح کرد: حضور ایران در مجموعه امنیتی سیاسی سازمان همکاری شانگهای و نقش ایران در سازوکار اقتصادی بریکس پلاس، ایران را در تصمیم گیری های بین المللی شریک می کند. در عرصه سیاسی، امنیتی و اقتصادی و ارتقای چشمگیر جایگاه جبهه چندجانبه گرایی در معادلات بین المللی.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: از این پس روابط ایران با کشورهای چندجانبه گرایی جهانی مانند روسیه، چین، هند و برزیل محدود به روابط دوجانبه تهران، مسکو، پکن، دهلی و برزیل نخواهد بود. و اظهار داشت: روابط ایران با برزیل در قالب مسئولیت، نقش و جایگاه این دو کشور در نظم جدید ناشی از چندجانبه گرایی مشخص می شود.

باقری کنی، با اشاره به اینکه یکجانبه گرایی تلاش می کند روابط جهانی را بر اساس منافع خود شکل دهد، بر این اساس آمریکا از تحریم ها به عنوان ابزاری برای ترسیم اطلس اقتصاد، سیاست و امنیت بین المللی در جهت حداکثرسازی منافع خود و متحدانش استفاده می کند. به صفر رساندن آنها از مزایای کشورهای مستقل استفاده از روابط اقتصادی، سیاسی و امنیتی جهانی گفت: جبهه چندجانبه گرایی، با ایجاد و تقویت سازوکارهای مستقل مالی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، دوران گذار از نظم ظالمانه یکجانبه گرایی است. به نظم عادلانه چندجانبه گرایی باید با درایت برخورد کرد و هوشمندانه مدیریت کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به تعاملات سیاسی، اقتصادی و بین فردی دو کشور بر عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همه جانبه روابط با برزیل به عنوان یک شریک قابل اعتماد تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه برزیل در این دیدار با شناخت فرصت های سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در منطقه اظهار داشت: برزیل به دنبال افزایش همکاری ها و تعاملات بین المللی و ترویج چندجانبه گرایی است و یکجانبه گرایی از جمله تحمیل اقتصادی را رد می کند. تحریم ها.

کنت نوبرگا همچنین نسبت به توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل ابراز امیدواری کرد و بر توسعه همکاری های دوجانبه در تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید