عزم جدی دولت برای حل مشکل کانون های ریزگردهای فرامرزی


ساعت: 09:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890260

قاسم ساعدی گفت: نمایندگان خوزستان در خصوص مراکز میکروارگانیسم های خارج از مرز تذکرات شفاهی و کتبی داده اند و رایزنی هایی با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس سازمان محیط زیست کشور انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در گفت و گو با خبرنگار رهیاب گفت: کانون میکروارگانیسم ها فرامرزی است و تنها به نمایندگان مجلس ختم نمی شود بلکه نیازمند دیپلماسی سیاسی است که شامل ایجاد مشترک است. کمیته ها و کارگروه های اکتشافی در قالب فرآیند نیازهای زیست محیطی.

وی افزود: نمایندگان خوزستان در خصوص مراکز جنگنده های فرامرزی تذکرات شفاهی و کتبی داده اند و رایزنی هایی با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس محیط زیست کشور انجام شده است. سازمان.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویسه گفت: توافقاتی بین وزرای امور خارجه ایران، عراق و مصر و مسئولان سازمان های محیط زیستی کشورها صورت گرفته و مصوبه مشترکی برای مالچ پاشی کانون های ریزگرد عراق در حال تدوین است. با مشارکت کشورهای منطقه آسیب دیده.

ساعدی همچنین درباره آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم گفت: مسئولان عراقی در خصوص مهار آتش سوزی در قسمت بیرونی تالاب توسط گروه‌های بشردوستانه ایرانی با استفاده از تجهیزات ایرانی در زمان وقوع این حادثه موافقت کرده‌اند.

وی ادامه داد: نمایندگان باید ایرادات خود را در مورد موضوعات به زبان رسا به همه مسئولان برسانند و بر اساس مفاد دیپلماسی و تفاهم نامه های سیاسی حاکم بر دولت، این تذکرات سریع یا دیر انجام می شود.

نماینده مردم دشت آزادگان و خویسه افزود: در حال ابلاغ تصمیمات مختلف و متفرقه به وزارت امور خارجه، ارتش و روسای سایر دستگاه ها هستیم که به عنوان مثال رهاسازی آب در پنج رودخانه خوزستان از جمله این است. کارون، جری، کرخه و غیره در احیای کشاورزی اقلیم بر مرکز ریزگردهای داخلی تأثیر می گذارد و آن را محدود می کند.


نهال ها فقط مسکونی هستند

ساعدی ادامه داد: نهال کاری در خوزستان تنها دارویی است که در صورت عدم رسیدگی به ثمر نمی رسد زیرا تنها راه کنترل گرد و غبار مرطوب نگه داشتن زمین های خوزستان است.

وی خاطرنشان کرد: ما با استناد به مشکلات و رفع آن پیگیر هستیم، اما حل مشکلات به عزم و اراده حاکمان در کشور بستگی دارد، البته باید توجه داشت که یک پروسه زمان بر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید