ما از کمک های فرامرزی حمایت می کنیم، در حالی که به نگرانی های مشروع دولت سوریه احترام می گذاریم

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: همانطور که ایران بارها تاکید کرده است، بحران سوریه راه حل نظامی ندارد. حل این بحران باید مسالمت آمیز و مطابق با اصول حقوق بین الملل به ویژه احترام کامل به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی طرفین باشد. پایان اشغال و احیای کامل سوریه پیش شرط های اساسی برای دستیابی به این هدف است.

طهتروانچی گفت: نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه از طریق اشغال بخش‌هایی از این کشور، تجاوزات اسرائیل و حملات تروریستی ادامه دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: در سطح سیاسی بر نقش حیاتی کمیته قانون اساسی در روند سیاسی بحران سوریه تاکید می کنیم و از تلاش های نماینده ویژه سازمان ملل برای حمایت از هشتمین دور نشست کمیته قانون اساسی در ژنو قدردانی می کنیم. به سازمان ملل هیئت جمهوری اسلامی ایران در آنجا حضور دارد و فعالانه با همه طرف ها برای کمک به پیشبرد این روند همکاری می کند.

سفیر ایران در سازمان ملل افزود: از اعلام نشست بعدی کمیته قانون اساسی که از 25 تا 29 تیرماه برگزار می شود استقبال می کنیم.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد گفت: جمهوری اسلامی ایران بر موضع قاطع خود تاکید می کند که کمیته باید با رعایت کامل قوانین و مقررات مرجع خود و بدون فشار خارجی، مداخله، ضرب الاجل های نادرست و مانند آن عمل کند.

ته روانچی ادامه داد: مشارکت سازمان ملل باید محدود به تسهیل این روند باشد. در نهایت، این باید فرآیندی باشد که واقعاً توسط مردم سوریه هدایت و رهبری شود.

او گفت: «اوایل ماه جاری، حامیان فرمت آستانه بر تعهد خود به پیشبرد یک روند سیاسی پایدار و بلندمدت بر اساس قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد به رهبری و رهبری مردم سوریه تاکید کردند.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه ایران به کمک های جدی خود برای آزادی بازداشت شدگان ادامه خواهد داد، از همه کشورها خواست تا برای دستیابی به این تلاش بشردوستانه همکاری کنند. فرمان عفو ​​اخیر رئیس جمهور سوریه کمک ارزشمندی به صلح در سوریه است.

دیپلمات ارشد ایران در سازمان ملل گفت: با توجه به شرایط سخت سوریه، ارائه کمک های بشردوستانه ضروری است و شرایط سیاسی نباید مانع از رسیدن کمک های بشردوستانه به افراد نیازمند شود. اما این باید با احترام کامل به حاکمیت، تمامیت ارضی و وحدت ملی سوریه انجام شود.

وی گفت: ما از همکاری کامل دولت سوریه با سازمان ملل و سازمان های مختلف بشردوستانه که در ارسال کمک های فرامرزی به سوریه نقش دارند، حمایت می کنیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: ایران بارها حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را توسط رژیم اسرائیل نقض کرده است که از جمله آن می توان به حملات تروریستی اخیر به غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی به ویژه حمله 10 ژوئن به فرودگاه بین المللی دمشق اشاره کرد. از جمله پروازهای بشردوستانه به شدت محکوم می شود.

ته روانچی گفت: شورای امنیت باید تجاوزات و حملات تروریستی اسرائیل علیه سوریه را به صراحت محکوم کند. ما حق قانونی سوریه برای دفاع از خود را مطابق با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل به رسمیت می شناسیم.

دیدگاهتان را بنویسید